Khamis, 8 November 2018

.:: Majlis Perkahwinan Fazrin & Fahmi | Part 1 ::.

cerita 2 tahun lepas wey,, hihihi

adik bungso aku yang umur 24 tahun da kawin.... !!! oi oi oi,, aku dulu umur gini masih huha huha lagi enjoy² lagi tau,, eeee... gatal ko ea Cin.. tunang pun 6 bulan je ye... hahahaha


 entry yang cukup lambat nak aku tulis.. bz bebeno lahai... keje,  rumahtangga, jenjiran.. adeehhh tak terbagi-bagi nak kejo,, cehhh... hihihi

ok,, majlis macam biasa la 3 hari 3 malam,, ehh,,, tak la sampai 3 malam tapi lebih sebab pakej sampai kemas... kalau tak silap balai rewang kat belakang uma tu tak bukak lagi kot sampai sekarang... hihi.. da da jom kita layan gambar dari majlis persiapan, nikah, sanding dan sanding tempat lelaki...
banyak nak disiapkan sebenarnya untuk majlis kahwin ni.. sebab tu la wedding planner tu mahal kan,, dari A - Z semua siap disediakan,,, macam kita yang majlis sederhana ni semampunya la ye,,, 

pengalaman untuk 3 majlis kawin sebelum ni rasa mak abah da tau ape yang perlu ape yang tidak.. yang penting adalah makanan... dari hari rewang sampai makanan masa majlis dan berkat untuk sedara mara... kami anak-anak laksanakan saje majlis sehabis baik dengan bantuan sedara mara dan jiran tetangga.. Alhamdulillah dan terima kasih pada semua...

Aktiviti Sebelum Majlis

memula bahagian luar uma, abah sodok tanah belakang uma untuk tempat masa dan rewang, lapang sikit nak bergerak

bahagian depan dan tepi adalah untuk khemah tetamu, pelamin dalam uma, tak macam kakak dulu, kat luar uma, lagi meriah semua nampak.. hahaha





bahagian kakak dalam majlis ni banyak,, memula kakak sponsor coklat apollo untuk goodies tetamu,, sampai tahap masukkan goodies pun kakak yang buat tau, setiap minggu balik kampung nak siap kan part ni... hihi

buat cop untuk di cap kat beg goodies

untuk kendarat


keadaan di belakang rumah..

di dapur

di tepi uma


akan dijadikan kerisik


meja makan damai

the pelamin, andam kota


mak dan kakak sulong rasmi yek..

uniform untuk majlis besar, test test


pakai inai

masukan goodies dalam beg..

hantaran buat sendiri jek..

*********************************************************************

4 November 2016 - Jumaat

lebih kurang jam 3 petang Majlis Nikah dijalankan... nikah dirumah sahaja.. lepas nikah ada khatam Quran sikit dari pengantin perempuan...




 
  ok selesai nikah..



Belah malam nya pulak, ada majlis berinai... puas kakak cari gambar tapi ade 2 jek.. tu pun bukan gambar kakak... ye la, sebab kakak memang bizi hari tu.. memang bizi...


5 November 2016 - Sabtu

hari untuk majlis sanding, semua da bersiap sedia nak layan tetamu dengan harapan semua nya berjalan lancar... macam biasa la, gambar mana yang ada jek..


 ni jiran² taman perumahan kakak,, ramai kan,, TQ datang

tukang jahit baju kami


 posing kat photobooth

 

 

alhamdulillah selesai semua majlis belah perempuan.. maaf jika ada kekurangan dari kami sekeluarga... hihi

da da ~ ~



~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...