Selasa, 20 Jun 2017

.:: Sakit Di Kaki ::.

aku pun tak tau macam mana aku nak cakap sakit aku ni,, kutu air ke kuman air ke tak tau la,, sakit ni aku dapat lepas balik dari Family Day Taman kat Felda Residance tu.. kira² bulan 12 tahun lepas... 

memula tu kaki kiri aku ni bintat macam kena gigit nyamuk ,,, sedap sekali aku garok sampai puas,, ingat da garok tu lepas tu da reda la kan gatal nya,, eehhh makin banyak pulak bintat² naik... da gitu aku pun menelek la kaki tu, eh ade air,, gatal la tangan nak picit, cocok pakai peniti, kuarkan air la,,, lama kelamaan merebak, yang aku da picit da jadi macam teruk...


  20.12.2016

pegi la klinik 1 Malaysia kat UTC tu, dia bagi ubat sapu ubat rendam,, puas jugak mintak antibiotik tapi hampa... kena marah dengan MA sebab aku garok,,, gatal la wey,,, mesti la kena garok bebetul,, hahaha
 
21.12.2016

tu nampak tak ade air,, tu yang merenyam,, aku pun gatal, cocok keluarkan,, letak la ubat sape klinik bagi tapi tak kering... masa ni memang tengah renyam gatal,, sampai aku garok pakai mata gunting,, eee,, sedap tau,, srek srek srek,, kekekeke

21.12.2016 & 23.12.2016

tunjuk kat MRK, tanya la pendapat dia, dia cakap macam ade cacing je sebab melingkor je nampak,, adehh cacing kerawet ke.. aku da makan da ubat cacing aritu tak kan pegi ke kaki pulak,, loyer la MRK ni...

jiran ade jugak bagi ubat sapu, opismate pun ade soh letak bedak sejuk,,, aku pun buat la semua ikhtiar dari jiran dan kawan,, nampak kurang sikit la,,, bedak sejuk tu bagus dia keringkan,,, pedih sikit je tapi sejuk.. hihi

 pantai butterworth & Songkla ↑

yang tak syok nya tengah² dok kaki sakit gatal nak pakai sipo pun sakit kami ke Thailand,, plan memang da rancang awal tak kan nk cancel lagi pun naik kereta tak pe la... gigih je la pegi,, tapi kan MRK memang sayang aku,, beriya dia cari pantai kat Butterworth sebab nak soh aku rendam kaki dengan air masin, Ya Allah terharu,,

nampak kurang la bila rendam air masin tu,, tapi tu la, bukan main jauh lagi cari pantai nak rendam kaki kan,,, padahal kat Johor banyak je air masin... hihi, ni semua kebetulan je.. memula aku picit, pastu rendam, pastu aku sapu bedak sejuk,, eh kering la...

29.12.2016

ok,, ni result lepas balik dari Thailand,,, nampak merebak kan sebab aku dok melantak makan seafood... makan mee udang mak Jah la ape la kan,,, tapi kering sebab aku tepek bedak sejuk...

3.4.2017

4 bulan jugak la baru kaki aku baik sepenuhnya,, tp bedak sejuk,,, tu yang aku sapu hari²... yang ade sekarang bekas kudis tu je la,,, caner ntah nak hilangkan, tak pe la biar jadi kenangan dan tanda kat aku,,, hihihi

mana yang ade sakit/kudis macam aku ni bole la try sapu bedak sejuk, nak bagus bedak sejuk yang ade cekur katanya... lagi bagus,,

tetiba terfikir ape la yang aku da buat sampai gini dugaan nya,,,ade la tu kan yang aku ter ter ter kan,, eerrrmm

da da ~ ~

Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...