Ahad, 12 Februari 2017

.:: Short Trip Ke Thailand | Part 4 ::.

sambungan Short Trip Ke Thailand | Part 3...

26.12.2016 - Isnin

macam biasa kami berdua la yang akan bangun lambat,, semua da siap da lawa²... jam da kol 9 pg,, nak pegi sarapan dan nak naik Bukit Bendera katanya,,, tapi sebelum tu pegi Jonker Walk dulu ala² bazar karat cari ape yang patut dan sarapan kat food court nya..

banyak tau kami makan,, sorang 2 pinggan.. MRK makan soto nasi & nasi ayam,, aku makan laksa penang & roti sardin,,, total semua RM14 sahaja,, da la murah, sedap pulak... eerrrmm laksa tu RM3.50 jek,, roti sardin RM3.. kat JB mana nak dapat harga gitu,,,

sekian, alhamdulillah

lepas makan kami terus ke Bukit Bendera,, alamak,, da macam semut da manusia,, parking pun da sesak,, takpe kita try turun tengok ada can tak dapat naik...

kami ikut jalan belakang sebab park kete kat situ,, mesti korang tak penah lalu sini kan...

kan da cakap jalan belakang,,, hahaha,, semua orang kat belakang,, aku je kat depan sorang,, aku jalan memang laju,, sampaikan laki pun aku tinggal.. huhu

malang bagi kami sebab ramai nya manusia nak naik BB,, so kami amik keputusan untuk ke Padang Kota Lama duduk lepak² jek... ye la kan,, musim cuti semua manusia keluar berjalan² semua tempat penuh orang,, sini je tak de orang,,, selain kami... *dalam hati sedih tau*

macam Pantai Lido dulu² kala kan..

suar tu kenapa nak kotak²... hihihi

plan seterusnya nak makan  mee udang kat kuala sepetang,, sempat ke idok...? rasa sempat kalau gerak sekarang,, hihi,, kami naik feri terus shoot ke kuala sepetang.. jom

tak lengkap kalau pegi Penang tak naik feri kan...
senyum sikit Yang...

sampai di kuala sepetang memang petang,, hihi... ada masalah sikit sebab kereta pak mertua aircond nya rosak,,, nasib baik ade bengkel tepi jalan bole la dibaiki,,, tapi yang aku tak berapa gemo si MRK ni,,, tetiba je dia pun nak baiki kete dia... meh kita tengok ape dia... 😡

oooo,,, dia tambah lubang hidung,,, kiri kanan tau,, dia kata murah, kt JB mahal,,, ye la tu..

da da da,, jom la pegi makan... lapo da ni tak makan tengahari.. da terbau² da udang yang mak jah masak tu,,, ade lagi ke tak, tak tau la... huhuhu

ramai nye orang..

memula kami order jejemput dulu,, 2 pinggan RM10... sedap ko makan panas² dengan cuaca sejuk gini... terliuq cek

nin diyaaaaaa da sampai... semangkuk RM13.00 tunai

beriya aku makan bersihkan udang² itu... nak ke sini semula ntah bila kan,,
alhamdulillah

last pose sebelum bertolak balik ke JB

berakhir la percutian aku dan keluarga mertua di sini... kami terus balik JB tapi nak singgah KL kejap,, pak mertua ke Kelantan lalu Grik,,, 1 lagi kereta terus balik JB... tapi syahdu adu du,, sebab masuk je highway jalan jem giler... 6 jam nak sampai kan ke KL... siap keje kat KL kami terus balik JB tapi kami tido kat RnR Nilai...

27.12.2016 -Selasa

lontong + rojak tahu

bangun² je pagi,, memasing lapo, so aku ajak MRK sarapan kt Muar, kat kedai yang ade satay tu depan Bustand Bentayan tu... berbagai-bagai la kami order ↑↓... hihi... abis je makan kami terus balik JB

bubur ayam - adik MRK sakit gigi

mee rebus

satay

total semua makanan + air RM34.00.. tunai

lepas makan terus shoot balik JB dengan harapan nak rehat dan luruskan badan... sengaja sampai awal sebab nak rileks... dan nak amik mood esok nak keje... terbongkang tido la kami laki bini..

malam tu dinner sempena nak CNY 2017
Happiness, Prosperity, Longevity

Alhamdulillah,, selesai da percutian cuit² kami... walaupun tak semua tempat kami explore tapi aku puas dapat ke negara orang... ni pun salah satu rewards pada kami untuk tahun 2016 setelah penat bekerja dan persediaan 2017 mencari rezeki dengan lebih banyak banyak dan banyak dan bole dikongsi dengan semua orang .. Amin ~