Khamis, 1 Disember 2016

.:: Trip Singkat Ke Melaka ::.

entry lama awal Oktober aritu..  cuti ape ntah, lupa.. so kami buat keputusan bercuti ke Melaka,,, tak banyak tempat kami lawat, kami cuma abiskan cuti untuk berehat saje... so citer pun tak banyak,, yyiiihhaaa...

Melaka Kami Datang,, vvrrrooommm vvrroommm (naik motorey jek)

tapi sebelum tu kami ke jemputan ex-Audit Johor - Fariza kat dewan EC... lambat da kami sampai sebab MRK keje half day, bersiap kemas baju, MRK check moto ape la ini la,, kol 4 baru nak makan nasi minyak Fariza...

ok 1 je gambo perantin yek...

lepas tu baru la kami bergerak ke Melaka... petang gerak malam la sampai nya,, tapi syok je perjalanan nya sebab redup, tak panas... kete pun tak banyak,, tapi RnR Pagoh mesti singgah untuk isi minyak,,, hihihi

sampai Melaka malam.. kol 9 lebih la,,, tak tau jalan open waze nak ke Bandar Hilir sekali tersampai kat Giant, konon nak sejuk kan badan kejap ke cari makanan ke sekali ade expo motorbike,, MRK nak singgah kejap..

tak syok la expo motor ni,, boring jek,, jom la cari hotel,,, haaa.. ni lagi 1 hal.. hotel baru nak cari,, mula la nak bincang sambil gado atas moto nak cari hotel,,, stress hakak... hihihihi

Hotel Time menjadi pilihan,,, pilihan ape nya,, tu je yang kami nampak dan dekat dengan tempat makan,, hotel nya area Dataran Pahlawan gitu la... eh bole la,, 1 malam RM80 no breakfast...

lepas mandi lapo... ok jom cari tempat makan...

kami try makan kat Asam Pedas Jr... citer makan kat Melaka ade kat entry lepas ni yek...

lepas makan kami lepak kat depan Dataran Pahlawan,, tengok beca dok berkeliaran bawak orang dengan hiasan macam orang nak kawin,,, hahahaha,,, eh ade lagu bagai semua,, memang meriah..

MRK teruja 1 per 1 dia tengok,, bila ajak naik tak nak,,,
aku pun merajuk... dan balik hotel,,, T_T

*****************
bangun pagi da tak merajuk,, hihi,,, tapi lapo,, baso muka siap-siap terus cari sarapan... ini pun kami redah sajek...

mahal

da sarapan, balik semula hotel untuk check out... kami lepak lagi dalam bilik sampai kol 12 tengahari... sambil lepak sambil borak arah tuju lepas ni...

keputusan bersama dibuat untuk naik beca yang semalam tak dapat naik... hahaha... lepas tu pegi makan dan lepas tu balik JB... ok jom check out...

da siap parking moto kami pun lepak la Bandar Hilir... haaa,, cepat ikat rambut tu Yang.. soh pakai tudung tak mo... hihihi... da tu MRK ajak naik beca,,, segan silu nak cakap Ya,,, terus pilih nak beca yang mana... kekekeke... RM25 sekali jalan... macam mahal.....

elsa dengan kawan dia dari Bangladesh.. kekeke

tapi beca ucaca ni tak de lagu-lagu macam yang lain,,, sedeyyy

ok da sampai kat bangunan merah, kena turun beca jalan-jalan sini beli survenior ke makan ke minum ke amik gambo ke,,, macam MRK tu,,, konon...

i love melaka,, eh,, love u la

jom jalan-jalan sementara beca rileks tunggu kita pusing

oi,, tengok la sini

nak beli air buah tembikai dalam tembikai tapi macam tembikai yang tunggu,,, lupa kan

pelakon Rock Brokkk... cik Cit,, kekekeke

ok da jom balik,, panas...

panas makan eskrim calong, nek beca,, ucaca

da puas nek beca kami masuk mall yang sebelah tu,, berpusing-pusing cari food court,, sekali tengok beratur panjang semua kaunter... moh la kita cari tempat makan lain...

kami makan di Black Canyon Coffee.. sedap

siap makan dalam jam 330 petang kami pun berangkat balik ke JB... mudah kan percutian kami kali ni... singkat dan padat dan tak letih sangat... ok la kan dari tak pegi memana... buang-buang duit konon nya,, hihihi