Selasa, 20 September 2016

.:: Tioman Lagi | Part 1 ::.

satu²nya percutian yang di rancang oleh MRK.... sangat terharu dan suprise sangat... tanpa tentatif yang detail, kami ke Pulau Tioman, Mersing pada 6 - 8 Ogos 2016 (Sabtu - Isnin) ... 3H 2M seramai 4 orang - kawan MRK - Amirul & Bibi...

sebenarnya MRK rancang percutian ni sebab 9hb singapore cuti... pakej yang MRK dapat ni pun murah,, 4 pax 3H 2M dapat breakfast dan dinner RM912... dok apartment 2 bilik kat Selesa Tioman Condotel.. ada swimming pool... aku pun rasa puas ati... sangat berbaloi

satu lagi dia nak rileks penat bekerja sambil layan si Amirul yang suka snorkeling... ooo,, gitu.. tapi malang tak berbau, seminggu sebelum bercuti ni Amirul kemalangan, jari dia kena operate... sebab da bayo terpaksa la pegi jugak... hihihi

tunggu feri... eh da sampai...

kami naik feri dari Jeti Mersing jam 10 pagi... ramai nya orang nak naik feri tu sampai MRK tak dapat duduk,,, berebut jugak la kami... 2 jam dalam feri kepala aku pening senoning... kami kena turun kat Tekek sebab hotel kat situ,, jam 1250 kami selamat sampai... turun feri terus naik coaster ke lori pick up ke ape ntah untuk ke Hotel...

koboi sesat koboi boroi,, hihihi

MRK ngelat dapat dok depan dengan driver,,,

ok da sampai,,, Tioman Selesa Condotel,, bole je google,, banyak jugak info,, driver kata dia ni adik beradik dengan Berjaya Tioman cuma lokasi je berbeza... ooooo... hihihi

wahhh,, nampak menarik kan pool dia tu... *kelip² mata*.... memang itu pilihan utama MRK - pool - ,,, macam budak² sangat... eerrmm siap check in kami masuk apartment... jom tengok tempat tido kami...

pintu masuk

2 bilik tidur

dapur

ruang tamu

makan tengahari kami da beli dari Mersing

so far ok la kan apartment kami ni,, kira lengkap jugak,, yang tak de cuma dapur gas,,, peti ais, periuk nasi semua ada,,, next time kalau nak pegi da bole bawak barang basah untuk memasak,,, tu pun kalau rajin la nak ngankut dari jeti,,, huhuhu

yang tak best nya tak leh bukak pintu balkoni sebab ade monyet... so tak bole la fefelling tengok laut jap lagi nongol je monyet depan mata,, haru terus...

lepas makan kami dok lepak²... borak² sambil tengok tv yang ade 1 siaran jek dan tak terang,,, hahahaha... borak² lepak² sampai tertido,,, eehhh...

kami makan malam kol 8... tu pun diorang da call soh turun sebab makanan da tinggal sikit... bergegas la kami siap,,, sedap jugak makanan nya,, nasi goreng, sayur chap chai, ayam sambal, spagetti, buah... yang kelako makan bawah pokok,, tapi seronok jugak la... macam camping gitu,,, huhu

lepas makan kami lepak kat lobi,,, sebab nak cari program untuk esok... rancangan asal memang snorkeling tapi da ade yang cedera so, terpaksa la ubah plan...

kami pilih Juara Snorkeling Package,, sorang RM50... bole la...

da confirm semua dengan kaunter untuk plan esok tetiba je MRK teringat malam tu ade game JDT lawan mana ntah,, beriya dia nak tengok online tapi line ciput cedut... kebetulannya last transport turun ke bawah (area Berjaya) ada,, so dapat la kami turun,, nak jalan kaki memang tidak la,, gelap, jauh...huhuhu

da jumpa kedai makan da dapat tengok JDT main,, ape lagi,, order makan la,,, hihihi,, padahal da makan banyak da tadi kat hotel,,, eh nak rasa jugak makanan kat pulau ni kan,,, sedap ke idak,,,?

harga tak la mahal sangat,,,

sup cendawan dan nasi goreng thai...

abis je bola kami terus balik ke hotel,,, esok nak bangun pagi nak sarapan,, eehhh,, hihihi