Khamis, 9 Jun 2016

.:: Majlis Pertunangan Fazrin & Fahmi ::.



Alhamdulillah dan Tahniah... selesai sudah majlis pertunangan antara adik bungso - Fazrin dengan Fahmi pada 14 Mei 2016... majlis berlangsung secara sederhana di hadiri saudara mara jiran tetangga dan sahabat...

aku pun tak tau cerita ni,, tetiba je diorang nak tunang,, bakal tunang nya pun kami adik beradik yang lain tak pernah jumpa,,, dengar nya orang Bandar Tenggara, anak sulong, 4 adik beradik dan sudah bekerja di Hospital Kulai... tapi kami percaya, ini adalah yang terbaik untuk adik bungso kami...

13 Mei 2016 - Jumaat

macam biasa la,, bila majlis begini pasti sibuk... baik kat dapur baik kat luar,, kena pulak dengan air kena catu,,, leceh bebeno nak buat keje nya...

 makcik² dan sepupu 

 rajin betul abang aku kali ni,, hihi

pelamin? ade la jugak,, yang simple jek... da siap pasang da 2 hari sebelum... nampak tak sabar kan kat situ... huhu... aku pun sampai kampung hari jumaat pagi.. niat nak balik khamis lepas keje tapi kete pancit la,, pastu kena g amik luggage kat aiport la,, isshh penat la rushing².. baik tido peluk² dengan MRK baru balik kampung,, gitewww.... hahaha

so, petang jumaat la baru kami ke kipmart kota untuk membeli bahan basah,,, sayur ye daging ye ape² la yang kurang,, ayam, mak da tempah kat kampung da,,, 30 ekor kot,, biar lebih senang nak di bagi² nanti - mak cakap...

malam baru la kami 3 beradik dengan 2 anak sedara (kakak ipar dan pearl tak join - ade aktiviti UPSR) siapkan bahagian pelamin dan goodies serta kemas ruang tamu... eeerrrmmm,,, malas sebenarnya tapi kakak kan,,, kena tunjuk kan kita ni kreatif walaupun diorang tak kata begitu.... nampakkk... hahahaha



kami bz kat bahagian ini

  semua hantaran buat sendiri jek,, 

 baru siap 1 bahagian

 masuk bilik siap kan goodies pulak... 

 semua fokus...

 dalam beg goodies ade air kotak, cawan dan jajan,,,

  nasib baik ade 2 budak ni,, cepat siap keje


tag tu i yang buat... kreatif kan

 selesai 2 bahagian... dan tidoooo

14 Mei 2016 - Sabtu

majlis berlangsung lepas zohor,, jadi pagi Sabtu kami final touch up ape lagi yang tak ready... bahagian khemah dan luar MRK da siap² kata dia akan urus kan.. ye la,, awak pun baru sampai kan pagi ni... buat la keje,, jangan nak duduk je yek,,,


 bagus biras 2 ni,, kerja sama

nak pegi beli air batu pun nak berteman,,, iiisssshhh

bahagian luar da setel,, meh masuk dalam uma, sambil² tu kita tengok hantaran.. 

sirih junjung buat pagi special from Paman Jana


sirih junjung

 kemeja

 buah sawit,, hahaha

 perfume

kek... i beli kan kat Bandung ok,,, 

buah,, Lia belikan kat Chow Kit...



 
2 budak ni aku tak faham,, ber lace bagai... eeerrmm

 posing lagi


lebih kurang 2.30 petang semua da ready siap² pakai baju cantik,,, aku je masih tak mandi lagi.... sibuk uruskan makanan kat khemah tu... MRK aku da siap kan awal² da,,, tetamu pun da mula datang dan da amik tempat duduk...




wakil dari pihak lelaki


 solekan oleh Lia,,, berdebar konon... eerrmm


seisi perbincangan bermula

dan janji pun termeterai...


sama dengan cincin tunang aku... eerrrmm

 
dia da sarung cincin bagai,, meh la kita bergambo sampai penat sampai da malas nak bergambo,,, nggeee

family belah lelaki

kawan² persatuan mak



menu hari ini - ayam sambal - lemak labu - sambal goreng - daging botok - rojak - mee rebus - jelly kelapa,,, eeerrrmmm sedapnya...


bagi can gambo berdua





yang lain sibuk bergambo, kami sibuk layan tetamu... nampakkkk



jiran² ku dari Taman Perling pun datang,,

terima kasih sebab datang... 


 cameraman - anak atok along
mana gambo yang korang nampak cantik tu dari cameraman la yek...


kenapa?

penat da...


buat drama swasta sat...

eh rambut tak kemas,,, meh selit kat telinga meh..

pastu kena kemas,, hihihi

lelaki kemas luar, kami kemas dalam uma... basuh pinggan periuk kuali semua.. mesti siap jam 8 malam... sebab nak tengok bola final JDT vs PKNS... ehhh menang pulak,, ehh dapat cuti pulak,,, selamat cuti aku 1 hari,,, hihihi

 kak mimi & pearl je tak de,,, 

kembali berkumpul untuk majlis bulan Nov nanti... yeeaahhh

last sekali, belanja sikit gambo adik beradik...












da da ~ ~

Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...