Ahad, 5 Jun 2016

.:: Ke Arah Selatan Bandung | Part 4 ::.

sambungan Part 3...

hari ke 3 - selesai sarapan pagi yang nan hado tu kami semua bersiap nek pregio untuk ke Kawah Putih,, tapi sebelum tu kami singgah kedai perfume... best jugak kedai ni,, kita pilih perfume ape yang kita nak pastu dia bancuhkan - pilih botol - pilih kaler - pilih sarung - bayar... 


urut belakang MRK nak mintak perfume baru

naaahhh,,, pilih - pilih - pilih

 bau - bau - bau - pengsan

 memasing tengah ngayat salesgirl

berpeluang jugak kami tengok caner bancuhan perfume ni dibuat... manual jek dan macam senang... yang susah nak pilih bau sebenarnya,,,

 1. masukkan cecair perfume ke dalam sukatan ml yang dipilih - 50ml @ 100ml
senyum sikit boy,,, muka masam macam cuka,, 

 2. masuk dalam botol ikut ml yg dipilih

 3. masukkan air ape ntah dari botol coklat tu

 4. masukkan cecair lasting beberapa titik jek

5. pilih nak kaler ape - goncang - siap - bayar
untuk saiz ni 100ml harga RP110 ribu x 2 sbb beli 2...

muka puas lepas duit abis,,, hahaha


 yeahh,, dapat 2 perfume...

da wangi baru bole jalan jauh.. bersiap sedia mental kerana perjalanan ke Kawah Putih makan masa 3 jam... lama sebab jem dan tak lalu highway... bengkok la pinggang kami... 

oleh sebab jem dapat aku snap gambar² sepanjang perjalanan ke Kawah Putih... sedih ade kelako ade cantik pun ade... diorang ni berjual ditepi² jalan jek... kenderaan pulak suka² hati bole berhenti di mana² dan kereta lain tak akan marah...

sedeyy tak dapat dok sebelah²...



kreatif kan


tampal tayar tepi jalan


kete ape ni,, tak penah nampak

ni paling aku sedih,, tempat buang sampah kat tepi jalan jek.. pastu ada da yang berderet tunggu turn nak buang sampah kat sini.. haiyoooo

yang ni aku suka,, hijau je semua.. padi ni,, kat area sini udara da dingin²... 




dalam kol 12 tghari kami berenti wi wi kat pam minyak... nasib pinggang tak bengkok... hihihi,,, turun beli air beli jajan...



kobis 


sebelum sampai ke Kawah Putih tu sempat singgah petik strawberi... aku ingat ladang nya beso,, rupa nya kecik je,,, ladang persendirian tak beso tapi bole la... tiket masuk RP10ribu... tak semua yang masuk,, malas katanya,,, MRK...? lagi la malas... ngggeeee

suasana kat sini sejuk so sesuai la tanam sayur²an,, macam kat Cameron katanya,, ye la aku mana tau, tak pernah sampai Cameron... sedih kan..


macam ni rupa nya pokok strawberi


1st time pegi ladang strawberi

bertopi bagai,,, kata petani,,, hihihi




 waahhh,, da jumpa.. mari kita petik, masuk....

 dan masuk mulut,,, ngap ngap ngap... hahahaha
 
 


puas jugak aku makan tapi masam eak,, ke aku petik yang belum ranum,,, hihi.... lagipun aku bukan peminat tegar strawberi pun... ape? strawberi coklat Siti Nurhaliza,, oohh please... tidak..


sebelum balik MRK request nak beli madu.. tu yang aku pegang tu,, sebotol RP60 ribu.. nak buat minum pepagi + lemon katanya....

eh kita berenti takat ni dulu ye,,, penat pulak aku membebel².. sambung next entry ye,,,

da da ~ ~

Bandung Part 1
Bandung Part 2
Bandung Part 3
Bandung Part 5
Bandung Part 6

Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...