Rabu, 25 Mei 2016

.:: Ke Bandung Lagi...? | Part 1 ::.


alhamdulillah, selesai sudah percutian singkat kami ke Bandung 7-10 Mei lepas... persiapan tak berapa proper la tapi dapat release penat, rewards untuk kami yang kuat bekerja niiiiihhh... 

 beg mengikut beso tuan,, nggee

percutian kali ni kami pergi 10 orang,,, yeee,,, dengan family mertua,,, Indonesia la tuju nya, walaupun sebenarnya kami nak ke Vietnam... nggeee... tiket flight bulan 2 da ready,,, lebih kurang RM400/sorang siap luggage balik 20kg.. tak berapa nak murah kan,,, ye la suka kompom last minit,,, ding dong ding dong,, ke dong dong,,, huh!

 beg kesayangan dia tu... 

 ketua memang kena berdiri,, ehhh

 pastu kena berpeluk manja dengan pasangan,, eh eh..

transport aku dan MRK cari,, Hayuka Bandoeng pilihan kami,,, 2 minggu sebelum pegi aku da whatsApp da agen,, dan da bincang harga dan lokasi yang bakal dilawati... 10 org - pregio - 4 hari - 1.8 juta rupiah - deal...

atas persetujuan semua,, RM300/orang dikutip untuk duit transport, hotel dan makan... semua tu mertua yang uruskan,,, mana yang tak syok yang tak sedap,,, selamba dek je aku komplen,,, hahahaha,,,
flight kol 1155 dari Senai kol 1215 da mendarat, pilot cakap sampai 30 min awal,, laju la tu bawak kapal time kami tido,,, huh... so, sampai la kami di bumi Bandung... aku kali ke 3 MRK kali ke 1... tak pe saya akan buat macam tak pernah sampai sini ye Sayang,,, ngggee




siap cop passport, siap amik beg, siap juga jumpa driver kami... ok,, jangan cakap banyak jom kita jelajah kota Bandung yang ramai orangnya, banyak motornya... joooommm

menteri Uganda sampai,,, kekeke



 

kami tak terus ke hotel,,, pegi makan dan shopping sikit² dulu area sekitar tempat makan... kebetulan jem sangat Bandung aritu sebab tanggal merah sekali maulud nabi... buang masa jugak la terpusing² nya,,, da la lapoooooo,,, maka makan la kami tahu semedang beli kat tepi jalan... sedap wey,, memang sedap.. eh sedap la....

 orang silver & tahu semedang

  tempat makan nasi padang

 sebelum tu tuko duit dulu ye... 




yes,, kol 3 baru dapat makan nasi... kenyang yang amat ok,, abis semua lauk kami makan... tak pe yang bayar mertua - bill rasa nya RP600 ribu untuk 10 orang ni... - kami jalan meninggalkan meja makan sambil cungkil gigi - terselit... hihihi
 

lepas makan driver ajak pegi tengok kain kat Rumah Sulam Hj Ahmad... aku masuk dalam kedai je MRK abis kena keromon dengan penjual jalanan... MRK si pemurah abis RP700 ribu tapi ok gak la dia dapat beli beg, tali pinggang dengan key chain... lepas tu terus MRK kasi semua rupiah dia kat aku sebab takut abis bukan beli barang tapi beri orang - kesian katanya,,, MRK ni,, dari sebelum pegi aku da pesan hati kena kuat, kena kental....

ok, aku dapat la selai baju sulam prada cotton,, RP160 ribu... mahal ke? ntah...



aku lebih suka baju dan kain sama kaler...

 banyak kaler pink dan purple kan... 

da pegang da suka la tu... hihihi

 
 da jom balik 



sukanya dia da dapat barang...

abis beli belah kami terus ke hotel Hyper Inn... driver yang bawak... dia cakap kalau malam area hotel tu happening,,, sebab ade pusat karaoke Inul, ade tempat makan 1001 makanan... bole la Pak...





lepas mandi siap² pegi tempat kain lagi,, owner hotel punya katanya... bole bagi harga pas,,, ye la tu... meh beli baju lagi..

 berpino mata tengok kain

tak tau nak beli yang mana... 


kat sini aku dapat 3 pasang je baju,,, memang tak nak beli banyak pun,, cukup untuk tuko² baju keje,,, harga aku lupa pulak... macam murah sikit kot dari yang siang tadi... eh telekung Siti Khadijah pun ade tak sini,, tengah trend kata nya kat Bandung, RM60 pun bole dapat,,, aku tak le beli sebab da ade,, eeehhh...


makan lagi lepas shopping,, Iga = rusuk,, ye kot... tak makan berat sebab makan nasi tadi da petang masih kenyang dan nak makan yang ringan² jek

 
 muka MRK ikut sape,, ???


makan da, shopping pun da,, ok,, jom balik hotel tido dulu,, rehatkan badan... dan berangan dulu dengan barang² yang da dibeli tu yek.. hihihi...


da da ~


Bandung Part 2
Bandung Part 3
Bandung Part 4
Bandung Part 5
Bandung Part 6


Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...