Ahad, 26 Julai 2015

.:: MRK Demam Denggi ::.



2 hari sebelum raya MRK demam... so pegi la HSA ingat demam biasa... 3 jam ok tunggu smpi siap check darah semua... sekali dpt result MRK kena denggi.. bacaan darah 138.... addeehhh aku nak raya.. dlm kepala otak xde lain... dok wad tido wad raya kat wad... 

1 malam aku lanyak MRK minum air.. yakult biru air masak 100+ air guava.. semua aku bagi dengan harapan darah naik ke normal 150...

Doktor ckp khamis kena amik darah lagi.. kalau tak turun kena masuk wad... nasib baik la ade jiran tetangga keje kt HSA, so pepagi buta td amik darah MRK kt uma MA pastu pas pada jiran yg keje kt LAB... dup dap gak tunggu result...
MA sofi,, eh MA Lan,, hihihi,, darah turun lagi

Darah turun... 127... alahai, kena masuk wad ke...? biasa nya kalau darah bawah 50 baru warded... eeerrmmm ape lagi terus la aku kemas baju nak balik kampung beraya... yyeeaahhh... hahahaha

Tapi,,, ade tapi pulok... kena amik darah ari² nak tgk naik ke turun... ok la klu gitu.. raya ke 2 la baru kami ke hospital ye doktor... kami nak raya...

seperti di janjikan raya ke-2 kami check darah balik... malam balik beraya terus ke emergency jmpe MA Lan... senang hidup aku,, hahaha.. tapi sebelum tu minum air pucuk betik dulu ye sayang... saya letak madu 1 sudu buat rasa lagi sedap ye... pahit kata nya,,, eeerrkkkk

orang minum air gas dia minum air betik,, yeeeaaaaaakkkk

 darah turun lagi,,, 96

eerrrmmm,,, turun lagi... alahai,,, penat nya nk ulang alik HSA amik darah... hujung² MRK cakap malas... pantau sendiri je kat uma... minum air banyak.. sup ketam da makan tapi dia request megi ketam,, bole la Yang... asal makan...

demam pun on off cuma sendi² sakit la... asik mintak picit je... manja,, sangat manja... eee manja la... sampai kn bangun malam kencing pun kejut aku... ape kes? nak aku kencing kan ke hape... hahahaha

ni da masuk seminggu demam nampak da ok da bole keje,, selera makan pun da kembali seperti sediakala, ubat da tak makan,, ape lagi air pucuk betik, siang² tolak tepi... Alhamdulillah jugak dapat tahu awal kena denggi,, dapat la dicegah dari awal..

terima kasih la pada semua sedara mara kawan² yang banyak bagi nasihat dan petua ye... hihihi


da da ~ ~


Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...