Isnin, 15 Jun 2015

.:: Bus Stand Baru @ JB Sentral ::.

penah naik bas dari depan City Square, JB...? perasan tak sekarang depan CS tu da kecik jalan nya sebab da kena kepung ade projek untuk Sungai Segget... ?

ni gambo aku snap dari tingkat 19 Menara Ansar,,, nampak² kan ea... bawah tu Jalan Wong Ah Fok... 



ni depan CS.. da tak de bas da,, mana bas² ni pegi,,,?
  
ni diaaaa....
memo ade kat internet


beriya aku buat entry ni sebab da masuk minggu ke 5 balik keje naik bas,,, kete rosak,,, adduuusss.... ape bole buat kan,,, pagi tumpang MRK sampai opis dia terus pegi keje... balik tak sama masa tu yang aku kena naik bas... cerita 2012 kembali terjadi.. huhuhu

tapi aku syukur banyak² sebab uma aku ada perkhidmatan bas... kalau nak naik teksi mau bape ringgit la ye tambang... 1x RM20++ ade tu... naik bas RM2.20 jek.. lebih kurang 25 - 30 min sampai la uma.. syok naik bas bole tido aircond kuat,, tapi macam² la orang ya,,, **tahan napas plzzz** huhuhu

meh aku nak ajo caner nak ke stesen bas yang baru yang berada di JB Sentral..


1. kena melintas di jejantas antara Public Bank dan CS.. tak sayang nyawa bole je lalu bawah tu.. huhu
2. masuk je pintu CS akan nampak banyak kedai makan,,, pergghh macam² bau ade,,, rasa nak singgah duduk makan jek,,
3. lepas tu cari eskalator naik 1 tingkat... dan jumpa Baskin Robin
4. terus je jalan kat depan kedai makanan jugak... sampai jumpa Old Town Coffe,, ade eskalator, turun ke bawah


5. da turun akan jumpa jejantas untuk ke JB Sentral, kat situ da sibuk sikit orang jalan laju²,, huhu
6. terus je jalan masuk ke dalam JB Sentral dan menghala jalan ala² nak ke Singapore
7. jangan over sangat berjalan tu,, ingat sebelum sampai kat tempat yang kena tunjuk pasport tu kena belok kanan.. tak pun cari sign kat bawah ni..


8. ok nampak sign tu terus turun 2 eskalator...
9. haaa,, da sampai da kat stesen bas yang baru,,,

kat sini rupa nya bas² ni bersembunyi...


 10. pastikan korang nampak kedai² ni ye bila da sampai situ...


 11. haaa,, cari la bas mana yang korang nak... ade 3 Zon macam gambo atas tu...


aku pilih yang ni,, bas no 221...

jauh kan,,, itu la aku setiap 4 hari seminggu untuk balik keje,, sementara waktu jek,, kete siap takde la naik bas lagi,, huhu... penat la jugak,, da cakap dengan MRK nak claim elaun penat berjalan.. buat tak tau ke muka dia... cciisss

ape pun semoga info ni berguna untuk uolsss,,,

da da ~ ~

Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...