Khamis, 4 Jun 2015

.:: Ayam Goreng Sedap ::.

hari ni nak share pasal makanan... simple je,, ayam goreng guna tepung serbaguna bestari... mana nak dapat,,,? merata ada kat supermarket... harga rasa bawah RM10 tapi bole pakai beberapa kali...

pilihan kami adalah kepak ayam... sebab sedap dan cepat sikit masak,, tak banyak daging kan...

menu ni bole di makan begitu saja atau buat lauk pun ok...

meh tengok caner aku masak k... hihihi

 ini la rupa nya tepung serbaguna tu...

 kepak ayam yang siap dibaso

 

1. bancuh sikit tepung dengan air,, jangan cair jangan pekat,, agak² jek,,, 
2. perap la dalam 10 - 30 minit,, lagi lama lagi sedap... tak yah garam tak yah ape² 
3. da perap lumur ayam tadi dengan tepung itu jugak dan terus goreng guna minyak yang banyak... api kecik je.. kalau tak gosong nanti...


 tada... da siap... 

 paru pun bole

 udang pun bole..

makan panas² sedap,, rangup... untuk tepung ni rasa nya ada pedas² sikit la,

ok, selamat mencuba..

da da ~ ~


1 ulasan:

Mar Mansor berkata...

saya pon guna tepung ni..banyak tepung ni tapi kalau yang spicy memang betul pedas..biasa saya campur tepung gandum nak kurangkan pedasnya

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...