Selasa, 23 September 2014

.:: Picnic Dengan Jiran Setaman | Batu Layar ::.

16 sept aritu cuti kan,, hari Selasa,,, tak best kan cuti tetengah minggu... pastu Malaysia jek... bukan 1 dunia... lagi la tak best... 

picnic,,, lama tak buat benda tu,, kali ni picnic dengan jiran tetangga... jenjiran aku ni pantang kalau ade cuti,,, lagi² cuti sekolah, ye la kan,,, anak² diorang baru nak membesar,,, suka la kalau pegi mandi²... aku? follow je la... cukupkan korum... MRK tak ikut,, keje kan,, no cuti,, lagi tak syok,, huhuhu

Batu Layar destinasi kami untuk cuti kali ni... 5 biji kete dengan 8 keluarga,,, kami share² keta,,, aku sorang so, naik la dengan jiran depan uma... 730 pagi baru kami gerak ikut highway Senai - Desaru yang tol nya mahal tu RM8.20 dari Ulu Tiram...

tak mandi so aku selfie sesaje sepanjang hari itu...

sampai dalam kol 930 pagi,,, hamik ko,,, ramai da orang... penuh da port² baik untuk landing... pukul bape agaknya diorang ni sampai eak.. lantak la malas nak pikir... moh sini aku nak share gambar-gambar menarik sepanjang kami berpicnic sambil makan...

ini la jiran-jiran tetangga ku yang super sporting...


ramai kan orang...

setting tempat makan... panas,, tempat redup semua da kena chop

bakar-bakar kat belah atas... bakar ikan, bakar otak², bakar hotdog



macam² makanan ade... 

tekun jek abang wadi dan abang fuad

nak snap pic pakcik yang duduk tu,,, tetiba pakcik yang diri pulak interframe,,, hahahaha

makan dulu ye sebelum mandi,,, i tak mandi,, i jaga makanan sahaja....

 view Pantai Batu Layar...

bebudak main pasir


tengah syok-syok mandi ade pulak suprise birthday untuk suami Zai dan Kak Nor... kek oren Kak Ida yang buat... meh potong kek ye anak-anak...

masing-masing da pegang pinggan

nyanyi nyanyi... 

tempat makan da pindah da,,, tak panas

da mandi semua dok lepak macam dugong... nak bilas mandi air tak de,,, toilet 1 beratur panjang,,, nasib baik la aku tak mandi laut,,, kalau tak seksa weeeyyyy... ade pulak yang sakit perut,, memang haru la nak cari port membuang,,, hahaha


dalam kol 4 petang gitu kami semua bersiap untuk balik,, semangat nak balik sebab ade orang nak belanja ABC Kg Melayu dan satay... selama ni aku dengar je,, nak makan takut tak abis,,,, diorang semua cakap sedap... kemas-kemas semua masuk dalam kete... berdesup balik JB...

kol 6 lebih gitu sampai kat Kg Melayu... open table la kami,,, order ABC 25 mangkuk... sebelum sampai ABC aku baham mee rebus dulu,,

jemput makan semua...

amik ko beratur panjang nak order ABC tu...


haaaa,,, runtuh tak jiwa tengok ABC ni,,, belum rasa nya lagi,,, mau makan sambil pejam-pejam mata menikmati kerangupan kacang nye,,, kelikatan coklat nya,,, memang sedap,,, abis aku makan,,, tak tinggal ape,,, straw sudu abis,,, jatuh bawah la,,, tak de nya aku nak kunyah...

ok,, abis da citer picnic ni,, seronok,, kalau MRK ade jadi beronok-ronok,,, tetiba teringat masa bercuti kat Tioman Part 1 & Tioman Part 2 aritu,,, eeeerrrrmmmmm...

da da ~

Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...