Jumaat, 12 April 2013

.:: Rewang, Rewang dan Rewang ::.

orang johor cakap rewang, orang negeri lain cakap gotong royong,, kan...? lebih kurang sama la maksud nyer,,, buat keje sama²,, ikut pepatah melayu,, yang berat sama di jinjing, yang berat sama dipikul,,, itu la rewang... bukan merewang ok,, merewang tu berpoya²,,, 

rewang kali ni untuk majlis berundur sepupu yang kawin last week,,, adik beradik abah aku yang 10 orang ni semua da siap sedia nak rewang... semua da ade tugas² yang diberikan... pembahagian tugas kata nyer,, hahaha... untuk yang muda² belia jelita macam aku aku ni kena siap kan meja makan damai perantin.... yang lelaki dok dapur  yang pompuan pun dok dapur,, hahaha... 

aku datang sabtu rewang tu lambat sikit sebab pegi wedding best friend MRK dulu,, sampai je 5 kedai -- tempat kejadian -- aku terus nyanyi,, ghazal ok,, 1st time ni nak menghazal... redah jek,,, seronok,, dari siang ke malam aku belasah nyanyi,, hahaha... sedap ke tidak tu belakang citer... padan muka korang sakit je telinga dengar aku nyanyi,, hahaha

 senikata lagu kena google ok.. hahaha

kawasan orang lelaki

kawasan ompompuan

kebetulan sabtu malam tu ade pulak bola JDT vs S'gor... niat kami adik beradik memang nak memekik-mekik kat stadium,, tapi rasa tak sedap pulak kan,,, jadi, tengok bola di rumah sajek.... 

MRK da tak senang duduk tengok JDT main,,, bajet K. Rajagopal la... hahaha

  diorang ni sibuk nak siapkan meja makan damai...

hahaha,, aku sibuk berghazal... aku hiburkan korang semua yang tengah buat keje kan,, terhiburkan...?

laki bini yang gila micropon,,, hahaha

peminat setia...




ini la hasil kerja kami semua,, cantik kan,,,?

pagi ahad tu da sibuk² la semua orang buat persiapan terakhir, masak lauk, masak nasi semua.. sediakan makan untuk para jemputan,, termasuk la meja untuk pengiring pengantin,,,


poyo jek abg aku siap berapron segala.. ** rajin nyer yg baju pepel tu,, huhu**

mata aku macam belon, mana tak nyer, kol 3.30 am baru dapat tempat tido,, hihi

sian sayang aku sorang ni,, penat yek rewang dari malam tadi,, ala tomel² dia,,,
**muntah**

AJK meja makan pengantin

kami yang baru mandi,,, melaram time,,, huahuahuaaaaa



mak, cia, aku

pengantin da sampai,,, 

team menari dari kluang oooooo....

yaaaahhh,,, bertukar,,,, nak jadi burung helang ni,, hikhik


kami sepupu,,, se nenek se atuk se kampung,, hahaha

ok,, jom bantai nyanyi lagi... lagu tamil bang ea,,,, hihihi

koir wajib, kenek² la udang.....

alhamdulillah, semua nya da selesai... hari majlis pun tak hujan, malam tu kitorang rewang lagi ok,, rewang kemas dan rewang kira duit becek -- salam kaut -- hahaha,,, memang kena kira secara berjemaah,, da jadi amalan kami sekeluarga,,, 

untuk pengantin, Amran dan Zura, sekali lagi aku ucapkan Selamat Pengantin Baru, semoga kekal hingga ke akhir hayat...

p/s - " tuan uma,, macam banyak jek dapat... hihihi..."


da da ~~


1 ulasan:

lizz berkata...

seronoknyer merewang...sekali sekala ader kenduri gini memang bestkan...

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...