Jumaat, 22 Februari 2013

.:: Seminggu Sekali Ke Pasar ::.


pasar adalah terapi aku bila sakit kepala,, walaupun ada bermacam² bau ia cukup nikmat bagi aku,, hihihi biasa aku akan pegi beli barang basah kat kipmart tampoi,,, kadang² teringin sangat nak pegi pasar pandan tapi MRK tak suka,, ramai orang kata nyer,, sesak... kat sana best,, lagi macam² ikan bole beli,, harga? ntah,, lebih kurang kot... ye la.. tak nak jangan paksa,, nanti derhaka,, hahaha


sayur wajib kena beli,,, sayur daun dan sayur batang,,, kangkung, bayam, saw jepun/sawi pahit... dan mesti di masak hari beli tak pun esok nyer,, kalau tak,,, layu kering la dalam peti ais... lobak merah, petola, kacang panjang, boncis, bendi, taugeh tu pun aku beli gak... sayur yang ni aku akan pasti kan abis dalam masa seminggu,,, sebab aku akan ke pasar seminggu sekali untuk restok,,, tak lupe jugak kelapa parut sebungkus..  hihihi


ayam, ikan, udang laut,,, ni pun wajib di beli,, ikan tu ikut sedap mata memandang,, rupe dan harga nya... hahaha... kadang siakap, kadang kembung, kadang caru,, aritu MRK mintak pari,, masak asam pedas sedap  kata nyer,, so, kena beli,,, macam udang tu MRK suka udang yang kecik² yang kulit keras tu,,, murah memang murah,, tapi murah la hati aku nak menyiang nyer,,, beli sekilo,, amik ko,, setengah jam aku berdiri kat sinki kerja kan udang tu,,, 


yang ni spesial sikit,, paru,,, aku pandai makan benda ni sejak kawin dengan MRK,, mak cik dia selalu masak kalau aku datang uma dia,, agak leceh jugak nak kerja kan paru ni,, kena basuh, rebus kasi empuk,, da sejuk potong nipis² dan goreng... biasa aku masak sambal jek... senang

ok,, jom tengok menu masakan aku sepanjang minggu lepas dan minggu ni,,, 

asam pedas ayam, caru singgang dan bendi goreng

caru masak kicap dan kangkung goreng udang

suap ayam dan kobis goreng suun

popia


ayam masak lemak cili dan sawi jepun sos tiram

paru sambal dan kacang asam rebus

biasa² je kan menu aku,,, simple² jek,,, makan kasi habis,, tak abis aku panas kan buat bekal keje esok nyer,,, tak baik membazir kan... huhu... walaupun simple tapi jenuh jugak ari² nak fikir nak masak ape... kan kan kan... hihihi

da da ~~

Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...