Jumaat, 4 Januari 2013

.:: Lepak² @ Jakarta ::.


sambungan episod 1 dan episod 2,,, dari bandung ke jakarta,,, terpusing² cari hotel, hujung² dapat hotel alma.. 5 minit je nk sampai Tanah Abang... semalam RP340 ribu... yang tak best nyer,, 1 bilik bole 2 orang jek,, lebih tak bole, so bak kena amik 4 bilik untuk kami...tapi yang best nyer wifi kat hotel ni sangat bagus,,, laju giler... dapat la hilang rindu dengan MRK,, wasap dan tango... wink wink... 


malam semalam tu lepas mandi semua tetiba adik² ipo ajak makan kat tepi² jalan hotel,,, nak jugak la rasa cam ne pecel lele ke ayam penyet kat jakarta ni,,, the real penyet,, hahaha


RP11,000

sedap memang sedap pecel lele ni,, tapi ape yang aku dapat? ceri beri kuasa 3 beb,,, sebelum subuh tu aku da 3 4 kali kuar masuk kamar kecil,,, sepanjang kat Tanah Abang lebih 5 kali aku ke toilet berlanjutan sampai balik jb,, perrgghhh,,, serik da aku tak nak makan menatang ni lagi... fobia !!!

posing sat sebelum sarapan

pasangan romantis

 sarapan ala kadar je sebab takut sakit perut bertambah ke kuasa 16

ok, da sampai da

setiap floor jual barang yang berbeza


teman anak angkat bak beli stok baju untuk dia jual kat kampung dia,, mak mertua pelawa aku selai,, issshhh,,, amik jangan tak amik,, hihi
pilih pilih murah murah... pink ke

hitam..? pening.. semua cantik² belaka...huhu

lepas tu cari bot bola MRK pulak,,, sejak bila la suke main bola ntah

 lepas tu bak beli kan anak² nyer seluar jeans... menantu tak de ke pak,,? kekeke

 penat tunggu orang lelaki shopping

da dapat jaket motor untuk MRK,,, bayo bak kata,,, iisshh, ingat nak belanja,, nggeee


kelaparan jom makan,,, alahai,,, same jek menu,, muak ok,, da rindu masakan Malaysia,, exspecially tomyam,,,sedap nyer kalau dapat

i order nasi ikan guramey ~~


oh ye nak bagtau, tandas kat pasar baru dengan tanah abang ni moden,, takde baldi/paip air,, semua nya terus menerus dari bawah,, faham kan..? errrkkkk


lepas makan kitorang balik hotel sebab rizky da nak balik kampung dia,, ok jugak la rizky ni,, nasib baik jugak dia ada, sebab aku selalu pinjam blackberry dia untuk msg MRK,, gratis kata nyer, ape lagi, aku pun balun la,,, hihi.. bye rizky ~

da tu kitorang sambung shopping kat tanah abang tapi kali ni versi jalan kaki.. turun je jalan hotel tu berderet stall,, da macam pasar karat kat singapore... macam² ada... kami jalan sampai Tanah Abang.. banjir gak la keti**,, huhu

helmet...

kasut/sandal

buah²an

baju²an

langsir

stall makanan pun ada

rokok

barangan elektrik


tanah abang dan stall yang kat tepi jalan tu semua nya tutup jam 5 petang,,, petang tu bergegas la kami jalan balik hotel, tengok langit pun macam mendung,,, ermmm ramai manusia kat situ,, masing² ada hal tersendiri,, 

indonesia pun amalkan 5S


oleh kerana aku ceri beri yang kuat, pak mertua bagi aku minum air ni ala² 100 plus,,, pocari sweat,,, bole la dari tak de,, nak cari pil chi-kit teck aun ada ke kat sini,,,? 

 pak mertua belanja pizza di malam hari.. aku makan 2 keping jek

wahhh,, malas nyer nak kemas beg


 malam tu da bole tido lena sebab da dapat berkomunikasi dengan MRK...

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

***************************
masa untuk balik malaysia,, flight jam 7.30 pg,,, so, jam 5.30 pg kitorang da check out.. singgah sarapan kat area airport.. aku masih lagi ceri beri so aku tak makan.. tengok je,, lagi pun tekak aku kembang je bila dengar/tengok tempe,, errrrkkkk



 balik naik Sriwijaya Air

macam biasa, kena caj time check in

 pintu gerbang yang menakutkan,,,

sejak bila nama aku jadi ERLINA,,, errmmm 




yyeeaahhh,, dapat gula²

dapat jugak muffin dan mineral water

sampai sudah Airport Batam,, da amik semua beg, ada pegawai check senarai beg... QC la kiranya, nak pastikan kita bawak balik beg kita sahaja..


tengah tunggu bak beli tiket feri untuk balik Stulang.. dapat tiket kol 1.30 pm.. jalan² dulu la kt Mall 


makan KFC dulu

seketul ayam dan sebungkus....... ce teka ape.... 
.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


nasik,, hahahaha,, memasing ingat kan burger,, hampaaaaaaa

same jek mall kat batam dengan kat malaysia,, harga pun lebih kurang

di atas jejantas yang menghubungkan mall dengan jeti 

ok, check in untuk balik

tiket feri

pasport telah dicop

p e n a t !!!

gembira sebab da nak sampai stulang

sempat aku tukar rupiah ke RM,, ada belen RP50,000 dapat la dalam RM29... nyesal pulak tak abis kan rupiah tu...

selesai sudah holiday bersama keluarga mertua di indonesia... seronok penat semua ada... walaupun MRK tak ikut tapi aku rasa dia sentiasa ada sebab adik beradik dia sama je cam dia,,, rindu dengan dengkur MRK, pak mertua tido pun berdengkur,, hahahaha... dapat la aku eratkan silaturahim dengan keluarga mertua,, walaupun da hampir 4 tahun berkahwin masih banyak lagi yang aku kena belajar dengan keluarga baru aku ini... tersangat² terima kasih untuk bak sebab tanggung semua perbelanjaan masa kat bandung dan jakarta termasuk la tambang flight dan feri... Tuhan saje dapat membalas nyer... amin ~

dengar² sok sek bak tahun depan macam nak g sabah @ sarawak,,, macam biasa la pak,, anak menantu nak ikut !!! 

da da ~~

Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...