Rabu, 10 Oktober 2012

.:: Universal Studio Singapore | Sangat Best !!! ::.


ni la keje aku untuk tahun 2012,, asik pegi taman tema,, aritu Legoland, lepas tu USS,, banyak duit aku,,,? banyak la sangat,, abis aku kongkang tabung peliharaan aku,, semata² untuk ini semua.. haaaaaa

da lama da buat rancangan nak ke USS ni,, rancangan dengan kawan yang kengkadang jumpa, kengkadang ym kt fb,, kengkadang senyap,, si Lydia dan Faridah,, tu yang makan masa lama tu,,, rancang² jugak, duit tetap kena kumpul... 

last² pegi jugak la kami bertiga yang tak berapa nak tau sangat susur gaur nak ke USS kalau nek bas dari Malaysia...keputusan di buat selepas ketiga-tiga kami sepakat akan tarikh dan masa,,, pegi secara single but not avaiable...bagus kan,, si suami jaga anak, keje, si isteri bersuka ria... hahaha 


untuk yang nak pegi tapi tak berapa nak tau,, meh aku story sikit ea,, tiket aku beli kat Odyssey, kat dalam tune hotel sebelah 7E... harga tiket RM195 termasuk tambang bas RM30 pegi balik,, da tak yah susah² nak nek kete sendiri ke ape,, bergerak dari JB kol 7:30 pagi balik dari USS kol 7:30 mlm,, 

untuk keterangan lanjut bole telefon syarikat tu yekk 07-2323092,, tanyer je ape nak tanyer,, layanan tip top..!


penting ni ~

sini adalah tempat wajib untuk amik gambo,, bukti ok da sampai USS,, dan dan hapdet status kt fb,, kan, kan,

my best friends,, Lydia n Faridah

aku rasa macam da kuyus sikit la,, hikhik

 berkabus ok,, macam kat hong kong gitu,,, hahaha


perjalanan pun bermula di sini.. ape lagi,, jom tengok gambo kami yang hover the top,, sia² bawak camera kalau tak snap gambar bebanyak.. 












 da nak sama,, hihihi





 nak tengok 3D transformers.. 1 jam beratur kat sini,, megatron demam..





da kuar da,, penat jerit² kat dalam.. macam nak hape,, sib baik bumblebee selamat kan aku,, ffuuuhhh ~



aku naik ok rollercoaster ni,, tapi yang wane merah jek,, macam nak ape jerit mintak tolong,, hanya tuhan je tau.. fffuuhhhh,,, semua ni mengenangkan da bayo memahal,, so kena gak la naik,,








6 pack ok,, MRK hado..? hado tapi tak nampak,, kekeke





baju hujan 3 dollar,, nak beli bole tak beli pun tak pe,, tapi memang basah..













volunteer join diorang,, 

ingat buat waves jek,,

sekali kena menari da,, oppa gangnam style ~~ hihihi

best... !!!

dapat gak gambo dengan mereka² yang di bawah ni,,












tetiba i menang award,,, terharuuuuuu,, huhu

sebelum balik beli la sikit ole² untuk diri sendiri dan MRK,,, 












time to back home,,,


sementara menunggu bas datang pick up,,jenjalan kat luar USS,,



sampai uma kol 10 malam,, dok melencong beli makan semua,, sian MRK,, tunggu aku dari petang,, ape pu thanks sebab izin kan pegi USS dengan kengkawan.. kita ajak dia tak nak,, **selamat duit aku,, huhu**,, tapi kita ada belikan awak ole² tau..


 bukan ni,, ni saya punyer FM,, hikhik

ni dia,,baju jek,, nanti g motorGP leh pakai sesama... hihihi

seronok memang seronok... hepi sangat rasa,, hilang semua tension² kat kepala,, rasa macam nak pegi lagi,,, nak pegi dengan MRK pulak,, sebab nak kasi dia rasa rollercoaster yang laju giler tu... mulai sekarang nak kumpul duit... sape nak ikut..? jom,, g reramai lagi best... 

oppss,, nak share sikit info,, kalau tak masuk USS pun bole beli gak souvenir sebab kedai nya ada kat luar pintu masuk,, tak macam Legoland.. kedai souvenir nya kat dalam,, susah kan.. oleh sebab itu aku tak beli banyak²,, tapi ada 1 barang tu tak dan nak beli sebab........ uuppsssss ~ hihi... ada time merempit sat dengan MRK la g beli,, huhu

lagi 1,, korang jangan risau pasal wifi,, kat USS wifi ok sangat,, nama RWS.. so bole la hapdet status setiap masa yek,, 

da da ~~






6 ulasan:

Herwan Basiron berkata...

maklumat ini sangat berguna utk sesiapa yg teringin pergi kesana. TQ gang coz input entry yg berguna. ni yg bulan 11 ni nak pegi ni.. bini dah merengek ajak kesana.. haha.

faiza erina berkata...

Herwan Basiron - thanks,, sharing is saving,, hakhakhak..

by the way,, selamat pergi dan balik,, masuk semua pintu yg ada nanti,, kompom tak rugi,, hihi

1 lagi standby dollar bebanyak utk ole² cz kt mesia takde,, hihi

amin sinclair berkata...

bagus la.. at least saya ada maklumat utk ke sna kelak.. blog nih mmg terbaek la..

faiza erina berkata...

amin - hohoho,,, wah, nk g ke..? bagus... agak² tak nak sesat bawak aku sekali + tiket masuk USS ea,, kekeke

thanks singgah sini !!!

Tanpa Nama berkata...

erin, agak2 sorang berapa cost nak kesana eak?cube ko bilangkan padaku..hhuhuhu

faiza erina berkata...

letak la dalam RM300/sorang siap tiket dgn ole²,, tu tak termasuk makan...

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...