Sabtu, 18 Ogos 2012

.:: 20 - 29 Ramadhan 1433H | Menu Berbuka ::.


mood raya masih tak ada rasa lagi untuk tahun ni,, ye la,, sibuk da semua kawan² post kat fb nak beli tudung raya, nak beli kuih raya, nak pasang langsir raya,, aku? nak abis kan puasa sampai hari terakhir baru fikir pasal raya,,, bole kan..?

jadi mari la tengok ape menu berbuka untuk 10 ramadhan yang terakhir ni...

20 ramadhan,,, MRK beli kat bazar perling,, mee bandung, roti johnm nasi lemak ayam panggang, air katira, air jagung... da tu MRK soh aku masak nasik, backup kata nya takut tak cukup,, masak nasik, sawi jepun goreng dengan ayam percik

ayam percik yang tak berapa nak percik

21 ramadhan,, buka kat Secret Recipe Perling Mall... . air sirap, kopok n kurma free

tempat makan kegemaran MRK dengan awek kat belakang tu,, huhu

laksa singapore --> MRK

nasi lauk ayam black pepper+jagung --> isteri MRK punye

starter --> wantan


22 ramadhan,,, nasi goreng ikan masin dan popia.. karipap dgn kuih manis tu MRK beli kat bazar

telur dadar cheese last minit,, MRK yg goreng,, terbaeekkk

23 ramadhan... buka di uma nenek MRK kt Pengerang... sekali dengan mak mertua dan sedara mara MRK... seronok reramai,, sampai kan terlupa nak snap gambar makanan,, tapi sempat gak aku buat kuih untuk berbuka,,,

senget benget tart aku,, percubaan kali pertama ni,, hikhik

24 ramadhan,, dengan rela hati ajak MRK ke bazar,, nasi kerabu, nasi dagang, ayam percik, yong tau fu.. air soya buat sendirik

25 ramadhan,,, masak khas untuk adik yg stay uma utk interview spa,, asam pedas ayam, sayur kangkung, sawi jepun.. pelam pemberian mertua, pasembor MRK beli.. air cincau

 26 ramadhan,, nasi lagik,, huhu,, ayam lemak cili api dengan kacang goreng suun,, sekali dengan pelam mak usu bagi,,, 

27 ramadhan,, errmm nasi lagik, lauk ayam sambal, sawi jepun, jelly pelam sikit,, nyum nyum...

28 ramadhan,, tak makan,, hahaha,,, makan tapi tak jumpa gambar makanan... lupe dah makan ape... hikhik

29 ramadhan... makanan segera... sebab da mood raya.. kekekeke.. mawibrown marrybrown jek.. tetiba nak pinggan bertingkat tu,, tapi kena makan set ni,, ala... mana daya nak ngabis kan,, 

bole dapat tapi kena beli asing,,, harga..? RM15.90.. MRK belanja !!! hohoho

menu berbuka yang terakhir di ramadhan 1433H... 

alhamdulillah, selesai sudah menjalankan rukun islam yang ke-3... walaupun aku tak cukup sebulan berpuasa tapi aku gembira,, aku pasti akan merindui dan menanti ramadhan yang akan datang... isnyaAllah ~

da da ~~



Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...