Khamis, 26 April 2012

.:: Harta Karun ::.


dalam sibuk² mengemas barang untuk pindah aritu, tetiba tercapai 1 beg plastik... lain macam jek rasa.. ada ape yek...emas ke? duit ke? errmmm


haaaa,, kain pasang.. yang belum dibuat baju... bape pasang ada...??? sat, kira jap ea... 12 pasang jek... ntah bile la aku beli.. bila di ingat² balik,, oooo, time kamdar kat kotaraya tu nak tutup dulu, ada sales.. da tu time pegi KL MRK beli kan, da tu masa outstation kat Segamat beli kat Jakel, da tu beli kat Euro Moda Angsana,,, errrmmmm... dipendek kan citer,, bile nak jadi baju...? sape nak jahit...

mak aku ler la yang jahit,, tapi baju kurung je la yang mak pandai, ok aper,, kalau nak upah kedai sekarang ntah bape agak nyer yek.. rasa nyer 4 pasang aku da bagi mak buat.. hihihi


aiseyy,, tetinggal pulak yang ni,, ni mak aku beli kan masa dia pergi Kelantan,, tudung tu aku da siap² beli kat Ariani masa sales aritu... dan aku pun baru teringat yang baju 12 pasang tu pun aku da beli siap² tudung nyer,, hahahaha,, baju tak siap tudung da buruk,, kekekeke..

***
nampak nyer, raya tak yah beli baju da,, pilih je salah satu,,, tapi warne takde dalam tema pilihan... caner..?
***

setel citer pasal kain pasang,,, kali ni kemas punyer kemas,,, betul² jumpa duit,, berkepok²,, hihihi,, takde la... duit syiling jek,, ada MRK punyer ada aku punyer.. aku punyer yang paling kecik tu,, yang lain MRK punyer,, dia memang peminat duit syiling... 

sanggup kalau beli barang yang harganyer RM2.10,, dia cakap tak de 10 sen.. aku pun kadang² lupe dan² jek konon nak tolong bayar kan 10 sen,, kena marah dengan MRK adalah... da kena marah baru aku teringat.. MRK nak syiling... da tu serik da tak nak tolong bayar kan,, huhuhuhu 


ni syiling singapore,, dulu banyak, tapi bile nak pegi sana, aku cekut segenggan... tu yang susut tu... ssyyhhh jangan bagitau MRK tau,, huhuhu

dulu kecik² bukan main susah nak menabung kan,, pantang jumpa syiling terus pegi kedai beli jajan,, sekarang da tua baru ingat nak menabung,, haaaa,, da tua ke..? belum okkkkk...

minggu lepas, balik keje MRK bawak tin milo yang 1.5kg,, ntah mana MRK kutip pun aku tak tau,,  MRK cakap nak buat tabung.. errrmm banyak da tabung, ni tambah lagi... 


 tabung baru aku.. RM2 jek,,

tabung MRK.. besar punyer,,, hihihi


eehhh,, jumpa lagi harta karun,, sabun dibilik mandi sabun,, kekekeke... ni gara² outstation la ni.. dok hotel kan, dapat la menatang² ni,, walaupun aku tak guna *sebab da bawak dari uma** tapi aku amik jugak,, bila diorang kemas bilik dapat yang baru.. pandai kan aku,, hihi

da da ~~

Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...