Khamis, 22 Mac 2012

.:: Harta Sepencarian ::.

alhamdulillah,, dari 1 hal ke 1 hal,, akhirnya berjaya jugak kami memiliki "harta sepencarian" yang memang menjadi keperluan... lebih kurang 9 bulan jugak la proses nak dapat kan kunci...penantian sungguh menyeksakan oooo...

sebembat kunci,,

Taman Perling... lokasi pilihan memang menjadi faktor utama.. yang dekat nak ke bandar dan dekat nak ke Nusajaya.. kenapa? kemungkinan besar opis aku akan pindah sana.. adil orang kata.. tengah-tengah.. hihi.. kalau da kat Taman Perling tu, kompom la bukan uma baru,, da tentu tentu uma 2nd hand.. harga..? biar la rahsia,, wwwuueekkk.. :p

aku beli dengan syarikat ni,, MNJB Realty

kunci da dapat tapi tak pindah lagi.. sebab nak buat kabinet dapur dengan tambah sikit soyok kat belakang,, setakat ni buat yang penting dulu la,, ingat nak beso kan sikit hall tapi bajet tak mengizinkan,, ermm,, tengok la 2 3 tahun lagi,,**hutang banyak ooooo**

cuma yang best nyer,, uma ni da ada tiles, kornis dan tembok besar china.. tak yah la aku kuar bajet lagi nak buat tu semua,, pastu ada pakej pulak,, pokok pisang di tepi uma,, hahahaha.. ada sape-sape nak daun pisang bole datang,, **bayo ea,,** huhu

proses pertama bila da dapat kunci semestinya nak masuk api dan air.. kena la ke Wisma TNB dan SAJ.. aku curik masa sikit time rehat aritu pegi setel kan 2 perkara ni,, penting ooo..


yang ni orang lama punyer,, bayo kan dulu.. tapi bole claim dengan MNJB

part SAJ ni senang,, datang bawak salinan IC, S & P beli uma dengan duit deposit.. amik nombor untuk ke kaunter pertanyaan.. da siap kat situ nanti dia akan panggil untuk bayaran pulak,, da bayar semua,, settle... dalam masa 2 hari ada orang datang untuk pasang meter...

part TNB ni pulak ada leceh nyer,,, kena tambah setem hasil RM10 dan IC saksi.. disebabkan owner lama tak tutup akaun, so aku kena pegi LHDN pulak untuk matikan setem hasil tu,,, perrghhh,, ulang alik aku ke TNB aritu,, 



siap,, !

dipendekkan deposit air RM110 dan deposit api RM283 = RM393,, mahal gak kan,, sebab kat bandar kot,, ntah la.. dan secara tak langsung api air ni atas nama aku,, MRK tak leh nak uruskan sebab dia keje dan sememangnya MRK akan suro aku settel kan semua ni,, hihi.. 

nak tengok ke uma aku,, ? ala,, biasa-biasa jek tapi ni je la yang kami mampu,, nak beli uma baru banyak tapi lokasi untuk ke tempat keje kami berdua jauh-jauh belaka..ditambah pulak jem,, murah memang murah tapi bila da jem banyak kita buang,, buang masa, buang minyak kete,,  ermmm memang tak la... MRK tak nak dan aku pun tak nak,, mana tau kan, kalau ada rezeki lebih, insyaAllah bole beli lagi 2 ke 3 rumah,,, hhaaaaaaaa ~ :)
.

.

.

.

.

.

.


ni gambar masa bulan 6/2011... patern uma lama kan,,, comel jek... hihihi

ok,, buat masa ni, ni je yang aku bole share,, sekarang ni pun tengah tunggu masa yang sesuai je kitorang nak pindah.. dan aku pun da packing-packing ape yang patut,, mana yang agak-agak kurang dipakai,, bungkus,, hihihi,, no wonder la time keje ni aku banyak pakai baju yang sama,, kekekeke

semoga dipermudahkan segala urusan yang berkaitan dengan rumah ni,, Home Sweet Home ~~

da da ~~

Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...