Jumaat, 6 Januari 2012

.:: family gathering @ Permata Seafood, Senibong ::.


seronok rasa bila dapat berkumpul 1 family disember lepas,, acara yang tak dirancang tapi da jadi kenyataan,, makan besar 1 family,, hihihi

tempat makan telah di sajes oleh MRK,,, dan tiada bantahan langsung dari ahli-ahli keluarga yang lain walapun pun time tu jam da pukul 10 malam..rezeki jangan ditolak,, ehh, aku tolak beb, tolak dalam mulut,, hahahaha... 

makan-makan ni sama meraikan besday mereka-meraka yang lahir dalam bulan 12 ni, Cia dan Emerald.. macam tau-tau jek kan,, tu yang ko balik kan Cia,, hahahaha... 

family potrait

1st time makan kat kedai ni,, hujung sekali... kedai ni sebelah kedai yang kami berdua makan lobster aritu,, amboi seminggu sampai 2x makan kat senibong,, hihihi.. kitorg pilih kedai ni sebab time tu semua kedai penuh, semua cakap kena tunggu 1/2 atau 1 jam,, pergghh,, lama nya,, hanya kedai ni je yang bole siap kan order tak sampai 1/2 jam,,, try je la,, jadi menu makanan aku dan MRK yang pilih,, sedap tak sedap makan je ea,, hahaha


abah tak yah la nak garuk kepala,, anak-no. 2 yang belanja ni,, hihi


baru aku perasan yang kedai ni masakan ala-ala nyonya dan cina,, tak penah rasa ni,, sedap ke tak ek..

pearl yang sedang 'berlakon' kesakitan kerana lapar, ucu pun lapar gak, aku tau,, hahahaha

yeahh, saya sayang suami saya,, tengok tangan i pegang ape..? lebiu tau,, hihi

ni la Cia,, adik aku yang jauh, dok putrajaya sorang-sorang,,

abang, mak dan pearl...

masing-masing dok melayan kaisah main teropong,, ko kenapa emerald..?

kaisah sayang mama ke..? anto taska nak..? hahaha


ikan siakap masak stim nyonya..

sotong bakar bersambal

udang goreng mentega

kailan masak sos tiram

siakap 3 rasa,,

nasi putih

kangkung goreng belacan

jemput makan semua... ngap ngap ~

jemput makan semua,,,

time makan dilarang bercakap dan pandang kiri kanan,, fokus,, fokus,, hahaha

tangan pun kena panjang untuk grab makanan.. tengok macam mak saya,, siap berdiri lagik..

abah style orang bando,, pakai sudu,, hihihi



ok,, selesai sudah semua nya,, rileks-rileks turun kan nasi,, baru bole balik,, 


erkk,, alhamdulillah,, kenyang dan kenyang,, kesimpulan makan kat permata ni sedap,, lagi-lagi part stim nyonya dia,, terangkat beb,, lain dari yang lain rasa nyer,,kalau nak cuba bole,, aku bagi jaminan, sekali rasa pasti nak lagi,,da tu kalau bil kita lebih RM100, otometik akan dapat voucher tunai RM10,, bole redeem untuk makan next time la,, hihihi

 bil of the day... sekali sekala untuk family,, takde hal la...

 voucher tunai,,

seronok 'lepaking' dengan adik beradik sambil bergossip,, acara wajib tahunan tue,, hahahaha,, tak de la,, borak-borak kosong membincangkan isu-isu semasa,, apa perkembangan masing-masing yang terbaru,,, dan dapat la hilang kan rindu aduk beradik mak abah tengok kitaorg semua berstory dan ketawa,, seronok kan,,? hihihi

ada rezeki lagi kita makan lagi ye mak abah adik beradik ipar duai anak sedara,, tapi kat mana..? sajes sajes ~

da da ~~






2 ulasan:

Papa-NtiQ berkata...

Hi FAiza...selalu pegi kat senibong ni tapi tak perasan pulak restoren permata ni...mungkin masuk kedalam lagi yer?
saya baru jer pegi makan kat Selera Senibong Seafood weekend lepas dan dah upload gambar2 kat blog www.blogmakanbest.blogspot.com
Senang2 tu jenguk la blog saya topik 100% pasal makan, makan dan makan :) Kebanyakan di area JB maklum la orang JB
Jangan lupa follow yer blog saya TQ TQ TQ

faiza erina berkata...

hi Papa-NtiQ.. thanks sebab singgah blog kita ni..

kedai permata kena masuk sampai belakang sebab kedai nyer kt hujung sekali..

ok,, nti kita follow,,

**follow kita balik k.. :-)

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...