Jumaat, 27 Januari 2012

.:: Da Renew Ke...? ::.

ermmm,,, ce korang bukak purse ke wallet ** yg mahal tu ** tengok lesen memandu korang,, da expired ke belum..? mesti ada yang da expired kan,, apasal leh lupa ni.. ape yang korang ingat,,,? eh, yang aku ni nak marah apesal pulak,, lantak korang la kan,, hahahaha.. takde la,, sharing is caring wat.. :)

sebenarnya aku pun hari tu nyaris-nyaris terlupa nak renew lesen memandu ni,, ye la setahun sekali mana nak ingat tarikh tu,, lebih baik ingat tarikh yang spesial kan,, contoh nya tarikh suami beli kan gelang ke tarikh beli handbag baru ke kan,, huhuhu

oleh kerana masalah terlupa ni la kan,  pada November 2011 Menteri Pengangkutan Datuk Seri Kong Cho Ha berkata tarikh tamat tempoh lesen memandu adalah sama dengan tarikh kahir seseorang pemegang lesen... 

sambung lagi... inisiatif itu juga dibuat bagi memudahkan orang ramai mengingati tarikh memperbaharui lesen memandu selain mengurangkan kes pemegang lesen tidak aktif... 

tuuuuu diaaaaa... bagus kan keputusan ni,, aku sangat-sangat bersetuju,, lepas ni kompom akan ingat,, hari besday adalah hari untuk renew lesen memandu jugak,, hihihi


Disember lepas aku mintak tolong PAP renew kan lesen memandu aku,, wahh, dengan bangga nya aku bagi dia RM50,, dengan harapan ada balance la nanti... tup-tup da siap dia bagi balik RM3 jek,, belek punyer belek,, kena renew sampai 2013,,  lari bajet makcik aritu,, huahuahua... caner ntah diorang kira,, malas aku nak fikir,, hihihi


tapi kan, kalau malas nak pegi pejabat pos, sekarang da bole renew online kt myEG,, aku tak penah la try.. ingat nanti 2013 aku nak try la,, senang kan,, semua nyer da online.. dan mungkin takde kot caj RM2 yang selalu kena bayar kat pejabat pos tu kan... tapi caj penghantaran mungkin ada so, kena la bayo mak cik oiiii.. 


kat myeg tu bukan setakat renew lesen, renew roadtax pun ada,, caya la.. malaysia da maju seyy,, hihi


korang da penah buat ke kat myEG tu..? kalau tak keberatan share la dengan aku yang sesungguhnya tak tau ni,, hihihi


da da ~~




Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...