Khamis, 22 Disember 2011

.:: kenduri di bulan Muharram 1433H ::.


Syukur alhamdulillah,,, hanya itu la kata-kata yang mampu aku luahkan bila semua niat aku dan MRK terlaksana... 

sempena dengan kehadiran tahun baru hijrah ni,, aku dan MRK amik peluang untuk buat kenduri doa selamat dan kenduri arwah kat kampung MRK, Kg Teluk Empang, Pengerang, Johor... kenduri da lama da,, hari sabtu 3 Dis 2011, lepas maghrib... entry je lambat,, bizi la koooo.. hikhik..

biasa la kan, kalau kenduri kat kampung-kampung ni mesti la ada rewang,, jiran-jiran, sedara mara datang tolong,,, rewang-rewang sambil bergssiping,, ppsstt psstt,, ko tau, anak dot dot tu da,,,,, hahaha, lebih kurang camtu la,, =)

nasi putih, kari ayam, udang sambal petai, labu lemak kacang panjang, ikan kering, kuih muih, air sarsi dan buah tembikai... menu ni idea MRK dengan mak mertua,, aku ikut je,, yang penting semua bole makan dan senang untuk dimasak.. sape yang masak..? mak usu MRK yang masak,, rasa nya cukup sedap,,, nyum,, nyum...

ayam kari...

sayur lemak labu

sambal udang petai


aku jemput jugak mak abah datang kenduri ni,,, mak abah datang dengan pakej lagi,, hikhik,, bawak cucu 3 orang,, mana mama & papa diorg..? jeng jeng jeng.. pphheeewwwiiitttt ~~ kekeke


kaisah ni sampai-sampai je terus sedey, nak mama nak mama, jom balik,, tu je la,, last-last mak pujuk dengan baju angry bird,, terus suka,, fuuhh,, selamat...

orang kuat dapur,, wak mah,, 

MRK dengan mak tengah tulis nama untuk kirim arwah...

kehadiran orang surau dan jiran-jiran

da ready nak mulakan bacaan..

makan time !

selamat menjamu selera semua,,,,

 antara kawan-kawan MRK dari JB yang datang...thanks yooo

tengah amik kan air untuk suami.. ahaksss

eh MRK ni.. muka macam good-good jek,, cium kang,, eehhhh

layan mak makan pulak,, eehhh,,kebetulan baju sama jenis pulookkkss,, ahakss


tulang belakang kenduri,, terima kasih banyak-banyak pada jiran-jiran mak yang sudi membantu,,

majlis selesai kira-kira jam 11 malam.. penat jugak la walaupun buffet.. ye la uma orang mana bole curi tulang,, sampaikan nak mandi pun tak sempat... tapi aku mandi ea,, cuma lambat  jek,, hihi

insyaAllah ,, ada masa, ada rezeki lebih, umur panjang aku nak buat kenduri kat uma mak aku pulak,, tengah mencari masa yang sesuai,, time adik beradik semua ada kat kampung... best sikit,, sambil-sambil rewang bergosip bagai,, syyookk oooo.. hahahaha

da da ~

Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...