Khamis, 3 November 2011

.:: Siakap Goreng @ Kg Pasir Puteh, Pasir


aku memang penggemar ikan,,, ikan ape je aku makan,, ikan patin, ikan keli, ikan mayong,, semua la,, semua tolak,, tolak dalam mulut...

dulu MRK tak suka makan ikan,, dia cakap da jemu dari kecik makan ikan,, jemu tak jemu,, da kawin ni aku ajar je MRK makan ikan,, aku masak je ikan,, tak nak makan, tak nak kawan,, bole gitu..? huhu..

adeeehh,,, panjang pulak aku citer kan,, nak dijadikan citer, ahad lepas kitorg makan kat Kedai Rahmat, Kg Pasir Puteh, Pasir Gudang.. kedai ni fofuler dengan ikan siakap goreng


kami rempit jek..

baru perasan,, ni kedai abah aku ni,, Rahmat,, hahahaha.. mesti dapat makan free,,,
 tapi tengok,, sape yang rasmi kan,, Tengku Yem ok,,,

aarrggghhh,, tetiba jumpa Azan, kawan MRK.. jumpe lagi,, cam ada kimia jek kita ni kan,,, aritu kt Danga City Mall

ape lagi,, makan semeja la,,, tambah order,,

order makan kat sini,, sila beratur...

tutup 2 hari sempena raya haji nanti

ramai gak orang,, time ni kol 2:30 ptg

kebanyakan nyer lauk kampung,, dan simple-simple jek..

ok,, ni lunch kami 5 orang,, jemput makan semua,,,

siakap goreng,, sekali dengan sisik..

siakap no.2

udang goreng

udang sambal

1st time makan siakap tak buang sisik,, ok gak,, kopek je macam kulit ikan caru/jaket

pencicah ikan,, kicap, bawang besar, lada hijau, limau kasturi


ingat order 2 ekor ikan tak abis,, errmm,, sekali hadap je bersih,, rasa nya biasa jek,, tapi ntah,, makan kat sini syok tu yang sedap kot,, ye la atas air, angin sepoi-sepoi bahasa,, santai jek rasa,, hihi

tengok rambut MRK kena tiup angin,,,

ala,,, tomei-tomei,,, kekekeke

permandangan sekitar kedai..

makan dah, bayar pun dah,, masa untuk balik,, pastu ternampak gambar zaman dulu² kala, time Tengku Yem rasmi kan kedai ni,, muka TY sebijik macam buka TMJ sekarang,, 


isteri Dr M pun pernah makan kat sini rupenya,,,

bole tak pic ni aku nak suro empunya kedai tampal kat kedai dia,,, ye la, aku pun da makan ape kt situ,, hahahaha,, perasan !

ape lagi sayang,, kejo la BMW Azan tu,, bukn nyer laju pun,,, hahaha

Kedai Makan Rahmat,
No3. Jalan Pantai, 
Kampung Pasir Putih, 
81700 Pasir Gudang, Johor

Dibuka Setiap Hari  
Waktu operasi 10.30 pagi -3.30 petang 

da da ~~ 

Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...