Rabu, 9 November 2011

.:: bila mak buat korban ::.


korban kali pertama ni dilaksanakan kat uma abah yang kat 5 kedai... kebetulan nya semua sedara mara ada sana sebab sorang lagi adik ipar abah pun buat korban gak..

so, ari sabtu tu kitorg g surau 5 kedai untuk memilih lembu...

acara menurunkan lembu dari lori... ada 8 ekor,, dipilih,, dipilih ~



akhirnya, mak dan abah pilih yang putih,,,

mak masukkan nama abah, kami semua adik beradik dan kakak ipar,, cukup 7 org.. MRK tak dapat nak masuk,, tak pe la, nanti kalau ada rezeki masukkan nama MRK pulak,,, insyaAllah...

hari ahad adalah hari raye.. secara tak langsung turn beraya haji tahun ni jatuh ke pihak aku.. hihihi, sekali lagi kebetulan adik abah ada buat kenduri anak nya berkhatan,, ape lagi, makan raya kat balai la kita,, kekekeke

paman jana, abah, sanik

ah kak ipar dan abang

adik dan cia

pearl dan cia

dan kami berdua...si pemilik kamera.. hikhik



comel kan kami berdua ~~ sape jeles sila angkat tangan,, hahahaha

da siap makan semua, kitorg ke surau untuk menyaksikan upacara korban... kitorang adik beradik ipar anak sedara semua pegi,, sorang pun tak tinggal.. semangat ! hihihi

 secara tak langsung inila gambar raya kami sekeluarga...

 bersama lembu yang telah selamat disembelih..

selesai semua di surau, moh kita balik,, jalan kaki saje.. MRK tengah citer caner dia pegang lembu...

da penat jalan mesti la lapor,, makan dulu... MRK da selamat da tido berirama,, krrohh krroohh.. hihihi

dan petang tu aku mak lia adik balik kg benut kejap sebab nak anto daging korban untuk nyai,,, kejap je balik nyer,, tak tido pun..

 sampai² jek main terbang²,, cute nya aku terbang,, hikhik

flying without wings

 mencari pucuk ubi,,

 ke farmville nenek aku,, seronok nyer,,,

mak bersama nyai dan sebahagian adik beradik nye..

da siap nak balik JB semula,,,

otw balik JB singgah pasar malam kat parit markom...



tak de beli ape pun,, cuma beli kepak ayam,, murah 1 ketul RM1 sahaja...

nah duit,, aku belanja ~


alhamdulillah,, selesai sudah hari raya aidiladha untuk tahun ini,, aku rasa cukup seronok sebab pertama kali family aku buat korban... sekurang²nya kami sekeluarga dapat beramal selagi nyawa dikandung badan..

sesungguh nya "pengorbanan" itu cukup besar makna nye.. berkorban apa saja, harta ataupun nyawa ~ terima kasih mak,,,

da da ~~

Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...