Rabu, 23 November 2011

.:: aku memang suka masak ::.


sempena cuti semalam mode memasak aku tetiba datang... rasa seronok masak sebab da lama tak masuk dapur... da tu ari ahad lepas g Kip Mart dengan MRK,, banyak jugak kami belanja barang basah... stok untuk 1 minggu..

 kupang campur udang sambal..

 bendi goreng

ha,,, yang ni spesial untuk MRK... aritu masa tengok Master Chef , MRK cakap macam sedap jek daging salai masak lemak cili api.. aku cakap senang je nak masak,, daging korban aritu pun ada lagi... 

ceehhhh, kompem je senang.. cheff tu da tunjuk da caner cara nak salai daging tak yah nak bakar-bakar arang segala,, moden beb,, hihihi

 mula-mula lumur daging dengan garam dan kunyit... da tu panggang dalam oven,,, aku bakar 1 jam...

 ini la hasil nya,,, macam hangus kan,, tapi well done la ni,,

 da tu dihiris,, ready untuk dimasak...

ta daaaa.... siap sudah daging salai masak lemak cili api ku,, khas untuk MRK sayang...

setiap kali lepas makan sama-sama aku mesti tanyer MRK.. ok tak masakan arini..? bape markah bole dapat.. tapi MRK ni suka main-main.. ada ke dia bagi 4 per 22.. mana ada markah macam tu,, bila di tanyer lagi 4, 5, 6, 7, 8 jawab nyer,,, eeee,,, geram !

tapi aku tau,, MRK mesti bagi full mark sebab aku masak sedap.. wweeekkkk ~

da da ~~


Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...