Isnin, 12 September 2011

.:: 2 Syawal 1432H @ Kg Seri Bunian, Pontian ::.

hoo yeeaaa... ceritera raya kedua ,, jom serang kg seri bunian !!!!

sudah menjadi tradisi keluarga belah abah yg kami semua akan berkonvoi ke sana utk beraya di umah adik kembar dan adik beradik tiri nenek kami,,lebih kurang ada 4 umah..

ramai mmg ramai,, adik beradik abah ada 12 orang.. 2 family tak dapat join... 1 family termasuk anak-anak menantu dan cucu cicit... lebih kurang 12 biji kete... wow !!! hihihi

dan da 3 tahun kitorg semua sepakat pakai baju yg sama kaler... tema untk tahun ni.. biru dan pink... cun seyyy,,hikhik.. dtg bukan nk beraya saje,, tp we alls ada wat marhaban dan doa syawal utk tuan tanah uma....

da sampai,,, jom terus kan perjalanan

jalan nk masuk ke umah pertama... 

ni la dia tuan tanah uma pertama,,, mbah pangat 


bibik suraya,,, 

bibik ana tgh menderma utk tabung masjid

ready utk marhaban

1 2 3,, mula....

lepas marhaban konon nk nyanyi lagu raya,, tp tak jadi sebab lirik da di ubah,, hihi,, bole tuju lagu..?

lepas marhaban,, bole la makan...

makan makan dan makan

yg ni kelambatan.. gossip je lebih,,hahahaha

cepat²..org semua da nk beransur,,,

nk tugak....

ni pun nk tugak,,,haaisshhh !

yg lelaki port kat luar yek....

anak menantu cucu wak rahmat dgn wak siti.... kelas ko jah,,, hakhakhak

orite,,, rombongan wak seebeng nk ke uma seterusnya....yeeaahhhhh !!!

next pit stop uma wak surip,,, jom !

 nk ke seberang ni,,,

deretan kereta yg berkonvoi,,,terBaaeekkk

parking time

 budak² baru lepas bakar mercun,, aaiiisshh

aku posing jek,,,

 ni la tuan uma kedua,, embah surip

syoiikk dgr si sani menceritakan kejadian exciden aritu,,iisshh iisshh iisshh ,, kesian ~

adik mintak maaf dgn abg,,, 

 ok,,, marhaban lagi,,, 

 errmm,,, daging salai masak cili api,,, sodap !

 pecel,,, makanan yg tiap tahun ada ~ pun sedap jugak

makan lagi....

aksi si Qiasara

auni a.k.a ayam gheymol

merdeka raya !!!

ok,, hentian seterusnya,, surau utk solat zohor dan uma wak saminah...

amik wudu'... air nyer kecik,,,

 dari surau kami semua berjalan ke uma wak saminah...

masing² muka fresh lepas solat...

marhaban ya marhaban,,, tahun ni tuan uma bg bunga telor,, tQ ~

acara seterusnya,, makan,, menu.. sup gear box ~

makan sampai kenyang ~

ok,, da siap semua.. moh ke uma ke-4,, uma wak sa'diah..

macam ni la..semua hepi ~

marhaban dan bacaan doa... tuan uma pun join sekali,,

sebelum makan, kami sekeluarga posing dulu... lalalalalalala... tanpa MRK,, sedey  ok !




ape yg sama...?

saling bermaafan,,,

nk duit raya...






makan bakso...

seisi pemberian duit raya... beratur !!!

setel sudah raya @ pontian.. otw nk blik jb tu kitorg singgah uma adik abah yg no. 11 kt setia eco garden...


dgn itu.. siap sudah takwim tahunan raya kedua utk tahun 2011... lepas maghrib aku balik ke uma,, sian MRK..tido.... penat balik keje... aku beli kn KFC,,, kami makan berdua dgn penuh perasaan kasih sayang..

da da ~~

Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...