Rabu, 10 Ogos 2011

.:: menu berbuka hari ke-8 ::.

8 hari berpuasa...seronok..? mesti la kan.. ada lg 22 hari lagi nk raya.. hahaha,,, yg tak seronok nya pening fikir ape nk masak utk buka,,, ape nk masak,, ape nk masak.... nk beli bazar bukan nya tak nak tp takut kalau² nasib kureng baik dapat yg tak bagus... duit abis hati sakit pahala puasa pn kurang,, sebab dok maki hamun org yg jual tu,, betul tak..? hikhik

setakat ni aku tak penah g mana² bazar ramadan.. niat mmg nk g tp tak berkesempatan,, kekangan masa.. huhu,, so utk hari isnin lepas aku masak menu yg ringkas sahaja,,, iaitu MEE BANDUNG...

rencah yg sudah dibeli siap² masa outstation aritu 

taugeh dan sawi yg sudah dicelur..

mee juga sudah dicelur

tauhu yg sudah di goreng
perencah mee bandung yg aku beli tu mmg sedap,, aku cuma tambah air rebusan daging, daging dan udang sahaja.. tak perlu garam dll.. senang sangat².. 6:30 ptg baru aku start masak.. dan dapat jugak la aku bg kt jiran sebelah kanan dan depan uma... hikhik

susunan mcm nk mausk tv jek..hikhik

ready utk di makan...


sebelum azan tu sempat gak la 1 jiran aku ni membalas pinggan aku,, aku tak harap ape pn tp alhamdulillah,,,,sedap mee hoon goreng ni,, udang merata².. pesta udang kami malam tu,, hihi

da da ~~

Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...