Selasa, 2 Ogos 2011

.:: kasi lumat ::.

ape ni,, tetiba je mcm nk gado,, ape yg nk di kasi lumat tu,, hari baik bulan baik ni, jgn cari gado dgn org,, rugi jek pose,,

hahahaha.. tajuk je ganas,, tp mmg kena kasi lumat punyer...

ape nyer la hai,, meh tgk ape meh..
.

.

.

.

.

.

.

bawang merah, bawang putih, halia, kunyit la.... hihi,, suspen jek kan..


siap utk di hancur kan,,

siap utk direbus kejap dan di lumat kan

da siap di blender semua nya,, kena la packing kan... kena ingt jugak mana 1 halia, mana 1 bawang putih sebab warna lebih kurang jek... yg lain tu bole beza da,, tak kn lada kering dgn kunyit tak leh beza kan.. hihihihi


bawang putih yg tutup pepel tau..

siap disimpan dan ready bila² masa utk digunakan sepanjang bulan puasa ini,,
kenapa buat camni,,,? senang dan jimat masa,, kalau lambat bangun sahur ke bole terus tumis bahan,, pastu masukkan jek udang ke sotong ke ayam ke daging ke kan.. tak la buang masa nk kupas bawang, nk blender segala,,

lagi 1 balik keje da bole masak utk buka,, bila da siap masak kn ada masa terluang tu kan...sementara tunggu masa buka tu bole la kemas rumah ke, baso baju, lipat kain ke dan lain² la,,, setuju tak..? tak pun tgk citer 'kisah alia' kt tv3..hihi

da da ~

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wah...mmg bagus la ko ni erin..suke cara ko ni..lagi satu rajin ko masak erin...caaayala erin...

Tanpa Nama berkata...

caaaayaala rin!!!

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...