Jumaat, 26 Ogos 2011

.:: insurans + kad raya ::.

malang tak berbau... isshhh,,mintak selisih dari segala perkara-perkara yang tak baik...yg paling utama nya adala,, jgn la eksiden... pengalaman tahun 2005 dulu cukup menyakitkan aku,, dan 2007 pulak cukup membuatkan aku betul-betul menikmati kehidupan sebagai seorang hamba-Mu,, Ya Allah...

**tetiba rasa mcm ustazah pulak ea dgn statement sedemikian,, ahakssss.. **

pengalaman 2005 tu aku eksiden, 2007 MRK pulak... dan 2 thn lepas tu 2009 kitorg kawin,,, eh,, baru perasan selang 2 tahun ada tradegi pahit manis utk kami berdua,,, hihihi

cakap pasal eksiden kan, terdetik rasa ati nk amik insurans,, utk persediaan,, dulu masing-masing takde insurans so, bila eksiden takde dapat ape-ape pun,, sian kn,,hukhuk.... sekurang-kurangnya kalau ada la back up...so aku dan MRK pun amik... aku insuran lain MRK insuran lain,,

tak kisah la sama ke tidak kan,,, lgpn skrg ni da banyak da insurans yang rasa nya semua mampu nk bayar... dan aku tak kisah nk sibuk-sibuk bayar sebab potong gaji.. senang, walaupun slip gaji da tak cantik.. hihi

rasanya start insurans aku aktif bulan 4 aritu,, diam-diam da 4 bulan jugak la gaji aku dipotong,, tak pe la,, sekurang-kuragnya ada jugak la saving aku kt insurans tu,,, utk masa depan...

sign surat agreement dapat hadiah,,,

medical card,, penting ni,,, kalau masuk spital swasta tak yah bayar

dan,, yg paling syok nk story ni,, insurans aku ni bg kad raya... ermmm,, tersangat la rasa seronok sebab tak penah dapat kad raya lagi sejak-sejak ada handphone, ada email, ada fb ni... korang hader..? hihihi

pos kt kg,, neves je nk bukak,, dari sape agaknyer kan...

dr sykt insurans rupenya,, 


errmm,, sebenarnya insurans ni tak wajib pun,, cuma da jadi keperluan sebab sekarang ni byk eksiden jadi,, sama ada salah kita @ salah org lain.. eeeee,,mintak jauh la dari segala bencana...

da da ~~ 


Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...