Selasa, 16 Ogos 2011

.:: cerita berbuka hari ke-13 & 14 ::.

sudah masuk sabtu ke-3 kita berpuasa kan.. sekejap je masa berlalu,, suke ? tak suke ? life must go on ~

mcm biasa sabtu ahad mak dgn abah akan naik jb.. matlamat utama nk jmpe cucu² nya 3 org tu.. tp minggu ada sebab lain,, iaitu cat uma @ 5 kedai tu..


aku bawak makanan sebab nk makan. eh tak la,, sebab anak² abg ada kt sana.. diorg mmg suke naik kete Atok.. hakhak


ok,, da smpi uma pertama mak abah aku,, sebelum pindah felda dulu, kt uma ni la kitorg duduk,, pindah felda tahun 1985...sebenarnya mak abah suro aku dgn MRK dok uma ni lepas abg pindah setia tropika.. bukn tak nak tp jauh nk g keje,, malas nk menempuh jem.. jadi uma ni skrg jd uma persinggahan keluarga aku... masing² mak da bekal kn kunci.. bila² bole dtg, bole lepak.. hihi


wah,, bukn main rajin lagi my dedi mengecat... 


bekerjasama nampak nya cucu nenek dan atok.. emerald mmg rajin menolong time tu,, pearl takde g uma nenek 1 lg.. nek Nah.. kaisah selesa tido dlm buai...aku..? tolong ea,, tolong touch up yg kt bawah,, mcm emerald buat tu..hihi



pastu berangan pakai lampu Atok


lena kaisah tido,, ni baru blik dr uma nek Nah,, penat main agaknya...


ni berlakon jek,,, konon penat lepas tolong nenek cat,, ngengade !


bagus pearl dgn emerald ni,, tolong ke main ?


oooo.. betul tolong la... 


petang tu sebelum berbuka kitorg g mydin @ nusajaya,, saje jalan².. beli lauk utk makan sahur sok pagi... lepas tu singgah bazar kt gelang patah... 

dan kebetulan hari ni ramai adik beradik abah blik uma Mbah.. so buka beramai² la kami semua...

oopppsss,, mana MRK..? sian dia buka sorang².. tak ok.. da bgtau da buka sama tp motor ada poblem masa MRK cuci.. masuk air,, tu yg lmbt sampai..



rojak asma ditaja oleh Bibik Senah a.k.a Sitol


mee hoon goreng putih,, dimasak oleh ustazah rockers,, Bik Lin


nenek dan cucu² nya...


antara anak², menantu² dan cucu² yg ada,, ni baru 3 keluarga.. abah ada 12 adik beradik.. bayang kan kalau raya semua berkumpul... ho hooooooo


bik su, bik senah, bik lin, bik tinah...


adik beradik lelaki... 4 dari 7.. abah, paman wari, paman konteng, paman jana


ni la tuan uma,,, my Mbah


ini kaisah,, cicit Mbah... suke dia mkn mee keturunan,, kitorg bg nama mee bodoh,,hahaha

sabtu MRK bg pelepasan utk tido kt 5 kedai... lgpn MRK ada hal klu mlm sabtu ni. blik lmbt.. aku suke jek... bole kelon² dgn kaisah.. hahahaha

keesokkan nya,,, bangun pagi tu tolong mak cat bahagian dapur pulak,, pastu tgk dedi tgh cuci kete.. tetiba je aku parking kete belakang kete abah... dan sengaja je cakap,, tolong basuh kan sekali ea..hahahahaha.. anak yg sgt bagus ~




masuk dlm uma tgk kaisah tgh sediakan tempat utk makan tengahari dia dan kakak² nye... rajin nyer,,anak sape la ni... nk jln kena mkn dlu,, buln puasa kedai mkn tutup,, =)


lepas tu berangan pakai sipo angah yg cantik itu,,hikhik


mata sepet sebelah...


da ready nk g angsana.. dia yg siap dulu,, 

cerita di 5 kedai berakhir sebab jam da kol 12 tghari,, aku nk balik uma... arini plan nk blik uma mertua.. nk buka sana... mcm biasa blik da petang² ni naik motor sudah.. cepat.. tp kol 3 hujan,, mcm tak jadi je nk blik,, MRK kata kita tido dulu, kol 4 nti mesti berenti...

betul kata MRK, kol 4 hujan berenti dan kami pun memulakan perjalanan blik ke pengerang,, ikut highway.. sempat sampai sebelum buka...


isi minyak dulu...abis minyak tak larat aku nk menolak nya...


setelah 1 jam di atas motor sampai sudah di sg rengit.. singgah kejap nk beli juadah berbuka puasa.. beli kuih muih dgn laksa penang... rasa nya MIL da masak nasi lauk kt uma tu.. hihi
 

sampai uma MIL dalam kol 645 pm... MRK pantang, lepas turun kn aku kt uma dia pun hilang terus g jumpa kawan... tak pe la,, MRK pun blik sekali sekala kn.. bg can ~

malam tu jugak kitorg blik jb.. sok keje beb... minggu ni cukup sudah syarat berpuasa tahunan iaitu berbuka bersama ke-2² belah keluarga... sabtu family aku, ahad family MRK... korang da ke..? hikhik

otw blik tu MRK singgah salon jap,, ingt nk trim rambut nya yg kerinting tu tp tak jadi,, nk cuci saje... ape² la sayang,, saya ikut jek...


sedang menunggu giliran... rambut tu aku yg ikat kn,, kalau tak naik motor sakit muka aku kena rambut nya itu,, hhaaiisssshh


 peneman yg setia ~


cucian pun bermula,,, nmpk syok la cuci rambut kt salon yg baru 2 hari beroperasi ni,, lepas dia uli rambut MRK, amoi yg seksi ni urut² tengkuk badan MRK.. **jeles**... nti nk cuci gak la rambut sebelum raya nti.. amoi ni cakap raya kedai bukak..





amboi,, siap pasang kekuda...hihihi


aiitt,, bilas rambut pastu ada acara cuci muka pulak..? seronok nyer.. MRK kata tak syok sebab tak bole napas.. kalau napas nti air masuk hidung..ngeeee


selesai rambut dibilas...


pengeringan rambut bermula,, dari kumcup sampi kembang ~~ hihihi




ok da siap,, bayaran yang dikenakan RM12 amaoi tu cakap sebab ada cuci muka.. kalau tak cuci muka bape hinggit yek..? hihi... jam da jol 9 pm... mcm biasa blik pun naik highway... berdesup desap,, sampai uma kempas lebih kurang jam 10 pm.. 1 jam pergi 1 jam balik... hihihi

da da ~~

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Murahnya rm12 je..kedai kat mana ni

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...