Jumaat, 5 Ogos 2011

.:: nk simple tp tetiba... ::.

setakat da 5 hari puasa ni,, tak penah aku tak masak,,, jadi, dalam kepala ni da ada macam² menu,, cuma nk diluahkan jadi nyata je nti... 

mcm semalam aku masak simple jek.. sebab aritu MRK ada request sambal belacan.. otometik sayur bening, ikan goreng.. simple kan...cepat pun cepat, senang pun senang... hihihi

sambal belacan keturunan cik ct...kekeke

sawi jepun bening bersama kentang dan soo hoon.. 

ikan goreng, tempe goreng & ikan kering bulu ayam

menu tambahan,, kangkung goreng
siap masak semalam dalam jam 6:30 ptg gitu la.. tiba² terdengar ada org jerit,, kupang, kupang, 1 bunguks 2 ringgit... terus la aku keluar tgk.. mcm berminat jek.. aku sambar ape saje 2 plastik.. sempat lagi nk masak ni,,hihihi.. dalam ati terdetik.. byk nyer lauk buka aku arini ni... abis ke..?

MRK kata bole bg ical, adik MRK yg berjiran dengan kami... betul jugak kan... lagipun bila da siap masak banyak pulak,, dlm plastik td mcm sikit jek... 

teringat pada pesanan kawan,, kalau nk masak kupang ni masa baso kena buang bulu nya dulu, kalau tak nti sakit perut ceri beri.. so, amik masa gak la nk siang kupang ni kan.. ingt baso terus masak,, hihihi

aku masak sambal je kupang ni.. rasa tu je yg aku tau,, kira² 7:15 pm baru siap,, da nk buka da wey.. hihi

ta daaaaa.... mempersembahkan,, sambal kupang..hihihi

berasap lagi tue...

isi pun cantik...


betul kata si penjual, kupang ni baru.. rasa nya pun masih sedap lg dan manis... percaya tak,, abis tau kitorg makan,, 1 pun tak tinggal.. yg tinggal hanya cengkerang nya saje... hihihi

da da ~~

Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...