Selasa, 3 Mei 2011

.:: pesta buah mangga ::.

alahai,,kekok nya ckp buah mangga,,kita panggil pelam la ye.... 8)

skrg ni tengah musim buah mangga kot.. bila da musim mesti la murah dr biasa,, dan akan byk la di pasaran... bila da byk tu yg akan ada pesta...hihi..pesta muda mudi..

pesta ni di buat kt pasar tani jalan datin halimah...semangat sangat nk pegi sebab da nmpak banner kt menara ansar...27 - 30 april 2011 dr jam 3 petg - 10 mlm,,,ermmm, sempat sangat kalau nk pegi...kekeke


hahaha,,yg sempat cuma jumaat, balik keje terus aku menuju ke sana...walaupun hujan,,aku nk jugak pegi...bukan ape,,,nk tgk gk caner la pesta nya,,meriah ke tidak..murah ke tidak...


ok,,sampai jugak walaupun jem..hihi,,aku ada jalan rahsia yg kureng jem kalau nk ke jalan belakang BBU ni,,,nk tau tak...ah,,nti la kt n3 yg lain..poyo ~~

mula-mula aku cari sayur dulu utk lauk malam kang...2 3 kali aku pusing,,arini tak byk stall..aaahh..jom la beli pelam...cam da terpanggil-panggil da ni...

promosi-promosi !!! 3 kilo RM10...beli tak dpat plastik tp dapat bakul...wah...strategi pemasaran yg bagus...moh la kita beli...hihihi

antara stall yg jual pelam

pilih-pilih

syok gak beli 3 kilo dapat bakul ni,,mcm-mcm aku leh buat dgn bakul ni,,




tak semua pelam ni aku makan,,,aku bg makcik depan uma sikit,,pulangkan pinggan...kakak ipar ku sikit..ada la belen beberapa biji...ermm...nampak je hijau kan..mcm tak masak... mmg belum masak..pelam ni mmg jenis masak hijau...nk tau masak ke tidak. jom check pic kt bawah ni...


huuuuuu....selepas di telanjangkan buang kulit nya.... terliur da ni...


nyumm,,nyum... isi tebal, rasa masam² manis...tak lembik..sedang² la utk di makan...tp aku tak makan terus,,,masuk dlm peti ais dulu, agak² da sejuk sikit baru aku ngaaapppp...MRK mula² tak nak,,tp da rasa sekali...nk berkali-kali...

pendek kata...sedap sangat la..

utk kawan² ku yg sedang mengandung Faridah & Yani...telan air liur je la yek  ~~

da da ~~

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Anda membuat beberapa poin tingkat pertama di sana. Saya anggap di web untuk masalah ini dan terletak kebanyakan orang akan pergi bersama dengan bersama-sama dengan situs web Anda.

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...