Selasa, 4 Januari 2011

.:: eeee..ngilu ::.

mmm,,mmg ngilu,,ape yg ngilu tu...GIGI ~~ bile...??? klu makan benda2 manis,,terutamanya makan GULA-gula... sebab tu da lama tak makan gula2...takut,,nanti ngilu yg amat mengilukan,,hikhik

almaklum la kan,,da lama jugak la tak g anto servis gigi ku ini...last check gigi masa sekolah menengah dulu,,kira2 12 thn yg lepas...lama tu ~~ huhu... tiap2 ari kita pakai dia untuk kunyah makanan time perut lapar,,ape la salahnya 6 BULAN sekali g jmpe doktor gigi, suro tgk2 kan..ada nk kena di ganti ke idok,,,huhu...

jadi,,,sementara ada peluang hari khamis yg lepas (30.12.2010) aku singgah sekejap kt klinik pergigian kota tinggi...itu pn mak dan adik yg sibuk suro aku pergi,,diorg cakap tak lama pun,,sekejap aje..mmm,,takut gak la kan, mana la tau tetiba je doktor nk cabut,,mau menangis aku nanti,,huahuahua

dengan bayaran RM1, no aku dipanggil,,dengan rasa berdebar2 aku baring,,lampu pun dibuka menghala terus ke mulut ku..dan perbualan pun bermula...


doktor : kenapa dgn gigi awak..(sambil mengorek2 gigi aku)

saya : ntah la doktor, klu saya makan manis menti ngilu,,gigi saya berlubang ke..??

doktor : mmm,,saya tgk tak de ape2 pun..ok jek...da g kumur2..

saya : ye ke doktor,,da tu knp ngilu...(sambil2 berkumur2)

doktor : mungkin ada kerosakan di belah dalam gigi awak,,tp luaran saya tgk cantik jek..
saya : doktor tak nk cuci gigi saya ke..cuci la doktor

doktor : gigi awak ok, cantik, takde plak buat ape saya nk cuci,,
saya : ye ke doktor..klu macam tu ok la,,terima kasih..dalam hati berkata,,doktor ckp gigi aku cantik,,,fuh ~!!! =)
doktor ckp gigi saya cantik ~~ senyum...
kadang2 kita rasa macam tak berapa perlu sebab kita rasa kita da jaga gigi kita ari dgn gosok sekurang2 nya 2x sehari,,,tp doktor kn lebih tau bila da tgk,,ada plak ke..ada rosak ke tidak,,

so,, jangan la takut utk berjmpe dgn doktor gigi,,meraka semua tu baik...hehehe

da da ~~

Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...