Selasa, 2 November 2010

.:: 5 tahun berlalu ::.


2 Nov 2005 (rabu) 
sehari sebelum hari raya, aku exciden kira2 jam 10 am...tempat kejadian area2 kuari lebih kurang lg 10 min utk sampai ke rumah mak..eksiden seorang diri time tu bawak kete abah (iswara). mungkin aku terlelap sesaat kedua saat terus masuk ke gaung...nasib panjang umurku ada org nampk dan menyelamatkan aku.. mula2 aku dihantar ke klinik kesihatan bukit waha, pastu ke hospital kota tinggi, last2 ke hospital sultanah aminah..teruk ke tak?? mak, abah, abg, kak mimi, cia, adik, pearl (kecik lg) yg tahu mcm maner keadaan aku time tu..
anak panah menunjukkan kt dlm tu la aku exciden,,
di HSA terjawab segala2nya...aku di plastic surgery di bhgn muka sebelah kiri..teruk,,mmg teruk..hampir setiap inci muka di jahit...**klau aku tau kena surgery, aku suro doktor buat 1 muka terus..hehehehe...time tu doctor ckp tak bole buat seelok2nyer sbb takut aku ada pendarahan sbb aku kena operation pastu tu... skrg da kurang la parut2 jahitan tu tp ada 1 parut yg masih jelas kt bahagian dahi..
nmpk ada lekuk kt dahi,,tu tandanya tu,,
kemudian aku di operation sbb aku mengadu sakit perut..mgkin kena hentakan stereng sbb tak pakai safety belt..ngeee..rupe2nyer hempedu dgn usus kecik di sebelah kiri ku pecah..doktor tak buang tp repair, jahit balik...efectnyer perut aku buncit sebelah..hehehe..cam kelako jek klu tgk. tp parut diperut memanjang kira2 1 jengkal dr atas ke bawah kekal ada sehingga hari ini...gmbr tak leh r tunjuk,,sensorrrr..hehehe

alhamdulillah aku tak de patah2 kaki ke tangan ke...ooppsss lg 1 aku di masukkan ke ICU selama 3 hari..abis tangan n kaki ku diikat sbb aku mengamuk...sado2 je mak tanyer....

mak - rin, kenal tak ni sape???
anak - angguk sikit..maaaakkk...
mak - yg ni kenal tak sape..?? mak tunjuk abah..
anak - angguk sikit lg,,abaaaaahhhh...
mak - da, org lain ko tak kenal tak pe,,,yg penting mak dgn abah jekk..(siot je mak aku) hehehe

2 minggu aku stay kt HSA,,ramai gak member2, sedara mara, kwn2 mak abah dtg jengok aku..ye la raya kn,,ramai yg cuti...time tu aku mudah lupa...bangun dr tido jek aku tak kn ingt ape yg da jd sblm aku tdo..mamai..mkn dadah byk sgt,,hehehehe..byk kerenah aku masa kt wad,,tak pasal2 nk marah,,sori la ea kpd 2 adik ku yg POYO sbb layan kakak korang yg sakit...adik kn sayang kakak kn,,,nggeee

bosan beb dok spital, aku mintk blik, sblm balik doktor check tekanan darah aku,,,
"oo, awak nk balik ke?? bole tp mlm ni kena masuk darah 1 pain@450ml.."
perghhh,,1 mlm aku tak tdo, dia punyer bisa Tuhan dan mak aku je yg tau,,tp nk blik pnyer pasal, aku layan kn aje,,

aku dpt mc 2 buln dr doktor, 1 buln bergaji penuh 1 buln lg takde gaji,,tak pe yg penting aku sihat,,,kt uma aku berpantang mcm org bersalin, mkn yg rebus2,,hidangan utama seharian aku adalah ikan haruan "ungkep"..  mula2 rasa nk muntah, tp da lama kesedapan la pulak...selain tu aku minum air gamat 1 hari 1 sudu,,thanks to Tn Hj Saharuddin sbb sponsor..hehehehe...haaaaa....pati ikan haruan pn aku bedal jugak tau,,nk sedap sikit sblm minum rendam kt air panas dan tambah garam sikit..nyumm,,,nyumm .. ikan haruan dgn air gamat ni elok utk org yg ada operation dlm perut,,biar luka cepat baik,,,
air gamat yg sgt SEDAP !!! wweeekkkk
cukup 2 buln berehat aku pn meneruskan kehidupan seharian dgn bekerja semula di Perdana Marketways S/B.. tp dalam kesedihan tu, ada gak bibit2 percintaan antara aku dan MRK...nmpk la kebertanggungjawaban MRK masa tu..setiap mlm akan dtg melawat aku masa kt hospital bawak air mineral 1 botol alasan dgn pak guard air ubat..

nway, jodoh kami panjang kerana akhirnya kami di satukan..aku amat bersyukur kerana ditemukan dengan  insan yg bernama MOHD HAFIZ BIN ABU BAKAR aka KOLE (MRK) kerana telah menerima aku seadanya...amin ~~ 

sekian utk cerita kali ini,,agak panjang kn tp inilah realiti yg pernah aku lalui...aku bersyukur kerana dipanjangkan umur utk aku memperbaiki kesilapan2 aku masa lalu dan aku percaya semua yg terjadi adalah amaran PenciptaNya agar makhlukNya yg bernama manusia ini ingt bahawa MATI itu akan sampai bila2 masa sahaja...
SUBHANAALLAH ~~

da da ~~

Tiada ulasan:

~~ Kau milikku jua ~~

Daisypath Anniversary tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...